تقدیم به یاران اشرفنشان، ایستادگان جبههٔ مقاومت در نبرد کهکشان سی خرداد با توطئهٔ ارتجاع و استعمار
عجب جان برکفان عاشق و دیوانهیی هستیم
عجب بیهوش سرمستان بیپیمانهیی هستیم
درین دنیای عاقلهای خوش باخویش پرواکیش
چه عاشقهای میدانهای جانبازانهیی هستیم
به گرد این جهانی که سراسر کاخ شد یا کوخ
عجب دربهدرانً اردوی بیکاشانهیی هستیم
تماشا کن که برج و قصر و ویلا ملک خصم ماست
و ما آباد از شور شرف ویرانهیی هستیم
گمانم نسل ما ساقی هر میخانهیی بودند!
که ما عشاق آبدارچی آبدارخانهیی هستیم؟
چنان ما توأمان مجنون و فرزانه، ندیده کس
نمیدانند شاگرد چه مکتبخانهیی هستیم
به تهمت گرچه میگویند «کورکورانه میجنگید!»
ولیکن فاتح رزم خردمندانهیی هستیم
مروتهایمان ورد زبان اهل وجدان است
و خود درگیر جنگ ناجوانمردانهیی هستیم
به فرهنگ کنون ارتباطات جهان نو
بگو ما هشتگ #عشق_ظفرمندانهیی هستیم
همان #گردان_رزمآور سرودخوانان زندانها
یگانه با خدا وز خویشتن بیگانهیی هستیم
بگو تا هست تیغ و دار دنیای عدالتکش
خوشا مایی که خواهان عدالتخانهیی هستیم
م. شوق