728 x 90

سی.ان.ان: هیأت مصری برای احیای آتش‌بس و مذاکرات گروگانها که در بن‌بست است وارد اسراییل می‌شود

تصویری از غزه
تصویری از غزه

سی.ان.ان روز جمعه ۷ اردیبهشت نوشت: هیأت مصری برای احیای آتش‌بس و مذاکرات گروگانها که در بن‌بست است وارد اسراییل می‌شود.
مقامات مصری و اسراییلی روز جمعه به سی.ان.ان گفتند که یک هیأت مصری در تلاش برای پیشبرد مذاکرات متوقف شده با هدف آزادی گروگانها و اجرای آتش‌بس در غزه در اسراییل است.
یکی دیگر از مقامات اسراییلی گفت که این هیأت هم‌چنین قرار است به گفتگو با مقامات اسراییلی درباره هماهنگی امنیتی پیرامون عملیات احتمالی اسراییل در رفح ادامه دهد. مصر از پیامدهای عملیات گسترده اسراییل در رفح، نزدیک به مرز خود، جایی که حدود یک میلیون آواره فلسطینی در ماههای اخیر در آن پناه گرفته‌اند، نگران است.
با وجود ماه‌ها گفتگو با میانجیگری قطر و مصر، حماس و اسراییل نتوانستند بر سر اختلافات در مورد خواسته‌های کلیدی به توافق برسند.
یک مقام ارشد دولت آمریکا روز پنجشنبه گفت که 'برخی نشانه‌ها از راهی' برای میانجیگری یک معامله وجود دارد.
آخرین چارچوب ارائه شده در چندین دور مذاکرات در قطر و مصر شامل آتش‌بس شش هفته‌یی و آزادی برخی از گروگانهای حماس در ازای صدها اسیر فلسطینی در زندانهای اسراییل است.
یکی از خواسته‌های کلیدی حماس بازگشت بدون محدودیت آوارگان فلسطینی از جنوب غزه به شمال است.
این مقام آمریکایی تأیید کرد که پیش‌نویس توافق شامل این عنصر است، اما مقرراتی برای اطمینان از ایمنی کسانی که بازگشته‌اند وجود دارد. «این یعنی سرپناه، یعنی کمک. این به‌معنای مأموریت سازمان ملل برای اطمینان از آماده بودن همه چیز است.
تقاضا برای عقب‌نشینی کامل اسرائیل
خلیل الحیا، یکی از مقامات ارشد حماس، در مصاحبه با الجزیره، خواسته‌های کلیدی دیگری را که قبلاً توسط اسراییل رد شده بود، به‌عنوان شروط کلیدی برای هر گونه توافق تکرار کرد.
او گفت که حماس بدون تضمین آتش‌بس دائمی و خروج کامل نیروهای اسراییلی از غزه 'نمی‌تواند به توافقی دست یابد'.
او گفت: «به‌رغم فاجعه (در غزه)... برای ما امکان آزادسازی (گروگانها) برای یک تبادل ضعیف وجود ندارد که می‌تواند منجر به شروع مجدد حمله (اسرائیل) یا جنگ علیه مردم ما شود».
اسرائیل مدعی است که عملیات خود در غزه را تا نابودی حماس ادامه خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89a17738-3ab2-46c5-8f64-8a1859f28d2e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات