728 x 90

تحریم یک معاون وزیر و چند شرکت روسیه توسط آمریکا

تحریم یک معاون وزیر و چند شرکت روسیه توسط آمریکا
تحریم یک معاون وزیر و چند شرکت روسیه توسط آمریکا
دولت آمریکا روز جمعه ششم بهمن تعدادی از مقامهای دولتی از جمله یک معاون وزیر و چند شرکت انرژی روسیه را تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ششم بهمن 96 طی بیانیه‌یی اعلام کرد، ۲۱فرد و ۹شرکت از جمله برخی که در انتقال توربین گازی ساخت شرکت زیمنس به ناحیه کریمه دخالت داشته‌اند، به فهرست تحریم‌ها افزوده است. این نهاد افزود موارد اعلام شده با گزارشی که قرار است تا روز دوشنبه منتشر شود ارتباطی ندارد. دولت آمریکا احتمالاً تا روز دوشنبه نهم بهمن گزارش مفصلی شامل جزئیات تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به‌خاطر دخالت این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را منتشر خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا از جمله آمده است: «اقدامات روز جمعه بخشی از تعهد این نهاد به تداوم تحریم‌ها علیه روسیه است. این اقدام تأکیدی بر مخالفت دولت آمریکا با الحاق ناحیه کریمه به خاک روسیه و عدم به‌رسمیت شناختن این اقدام است».

یکی از افرادی که به فهرست تحریم‌ها افزوده شده، آندری چرزوف معاون وزارت انرژی روسیه است که اتحادیه اروپا نیز او را به‌خاطر دخالتش در انتقال توربین گازی به ناحیه کریمه تحریم کرده است.

از زمان گسترش درگیریها در اوکراین در سال ۲۰۱۴ میلادی و الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه، شماری از اشخاص حقیقی و حقوقی در روسیه و نیز رهبران جدایی‌طلبان در اوکراین هدف رشته‌ای از تحریم‌ها از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند که از جمله شامل مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت سفر، و محدودیت‌های اقتصادی مرتبط می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c46a2c2-fdc2-426d-9832-bd5f9e79d193"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات