728 x 90

آمریکا مقر نظامی‌اش را از قطر به اردن منتقل می‌کند تا بتواند اهرم فشار علیه ایران باشد

کمپ ارتش آمریکا در قطر -  Sayliyah-South
کمپ ارتش آمریکا در قطر - Sayliyah-South

وبسایت استارز اند استریپس روز ۱۰تیرماه در مطلبی درباره انتقال مقر نظامی ارتش آمریکا از قطر به اردن نوشت: ارتش آمریکا مقر نظامی‌اش را از قطر به اردن منتقل می‌کند تا بتواند اهرم فشار علیه ایران باشد.

استارز اند استریپس در ادامه نوشت: در اقدامی که به‌گفته تحلیلگران، واشنگتن را در موقعیتی برای برخورد بهتر با ایران قرار می‌دهد، و منعکس‌کننده اولویتهای تغییر ارتش در منطقه است، پایگاههای پراکنده قطر را که زمانی انبارهای پر از سلاح آنجا بود را بسته و باقیمانده تجهیزات را به اردن منتقل کرده است.
یک بیانیه ارتش هفته گذشته گفت: رهبران نظامی ماه گذشته اردوگاه ارتش آمریکا با نام Sayliyah-Main را بهمراه کمپ Sayliyah-South و یک محل تأمین مهمات به نام فالکون Falcon را بستند.

یک متخصص امنیت ملی و سیاست با تمرکز بر منطقه در مرکز سیاست‌های جهانی مستقر در واشنگتن گفت: بستن پایگاهها و انتقال این مأموریت به اردن می‌تواند به نفع ایالات متحده در اختلافات احتمالی با ایران باشد.


انتقال سربازان آمریکایی به اردن خطر حملات موشکی در منطقه خلیج‌فارس توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را کاهش می‌دهد. در بیانیه هفته گذشته ارتش آمریکا آمده است که ایالات متحده به استفاده از پایگاه هوایی الاودید در قطر، مرکز اصلی سنتکام ادامه خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc1adf2d-6455-4040-8763-2a7451b1c741"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات