728 x 90

آنتونی بلینکن: واکنش ما و متحدانمان به صادرات موشک توسط رژیم ایران جدی است

آنتونی بلینکن
آنتونی بلینکن

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه ۲۵ اسفند در سخنانی که در اتریش بیان کرد با ابراز نگرانی آمریکا و متحدان آن از صادرات موشکهای بالستیک توسط ایران، واکنش آمریکا را جدی دانست.

وی در سخنان خود گفت: «به رژیم ایران پیام مشخصی فرستادیم که این کار را نکند. این موضوع میان آمریکا و چند کشور اروپایی به تفصیل مورد بحث قرار گرفته و فکر می‌کنم نگرانی از احتمال صادرات این موشکها جدی و تعهد (ما و متحدانمان) به واکنش به این کار در صورت لزوم، جدی است».


خاطر نشان می‌شود که هفت کشور بزرگ صنعتی جهان، موسوم به جی ۷، روز جمعه ۲۵ اسفند در بیانیه‌یی به رژیم ایران هشدار دادند که در صورت انتقال موشکهای بالستیک به روسیه، اقدام‌هایی علیه این کشور انجام خواهند داد.
رهبران گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان در بیانیه خود اعلام کردند: «اگر رژیم ایران به انتقال موشکهای بالستیک یا فناوریهای مرتبط با آن به روسیه ادامه دهد، ما آماده پاسخگویی سریع و هماهنگ از جمله اقدام‌های جدید و مهم علیه ایران هستیم».
همزمان مقام ارشد آمریکا روز جمعه در جمع شماری از خبرنگاران گفت که اگر ایران تصمیم به انتقال موشکهای بالستیک به روسیه بگیرد، پاسخ جامعه بین‌المللی سریع و شدید خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d0f5d5d-fb7c-4afc-9ad6-56f1b92fb710"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات