728 x 90

اعتراف کارگزاران دیکتاتوری به بحران انقلابی

تجمع دانشجویان دانشگاه ملی در ۱۴۰۱
تجمع دانشجویان دانشگاه ملی در ۱۴۰۱

بحران انقلابی حاکم بر جامعه اکنون آن‌چنان بالا گرفته که حتی مهره‌ها و کارگزاران همین نظام هم در هراس از پیامدهای اجتماعی بحران موجود ناگزیر از اعلام هشدار شده‌اند، در یکی از این‌گونه موارد محمدرضا ظفرقندی از کارشناس‌های همین نظام از باند مغلوب، به برخی گوشه‌های این بحران اشاره کرد و از جمله گفت:

حدود ۸۰درصد دانشجویان پزشکی با درخواست صدور گواهی معروف به Good standing که معادل گواهی رتبه ممتاز در رشته‌های علمی است، در مسیر خروج از کشور هستند،

همزمان بسیاری از اساتید برجسته دانشگاهها کشور را ترک می‌کنند،

از سوی دیگر امروز رشته‌های مهمی مانند جراحی قلب، طب اورژانس و بیهوشی در دانشگاهها، داوطلب ورود ندارند

و این در شرایطی است که کرسی‌های دستیاری پزشکی خالی مانده است.

هم‌چنان که بسیاری از داروها هم در دسترس نیست در حالی‌که همان داروهای نایاب را می‌توان با هزینه‌های گزاف از بازار آزاد تهیه کرد.

این کارشناس حکومتی هم‌چنین تأکید کرد: استقلال دانشگاهها تحت دستور و شرایط امنیتی به‌شدت خدشه‌دار شده است تا جایی‌که بعضی از اساتید با سابقه و معروف با یک دستور، ‌اخراج یا به اجبار بازنشسته می‌شوند.

و در نتیجه تمامی این اقدامات، رشد علمی کشور دچار نزول شده و در همین منطقه خودمان، عقب‌تر از کشورهای ترکیه و عربستان قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: ۴۵سال پس از انقلاب، هنوز تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاهها یا جذب اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مشخص کردن نحوه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاهها نه توسط مراجع قانون‌گذاری و نهادهای علمی بلکه توسط یک نهاد انتصابی به اسم شورای انقلاب فرهنگی انجام می‌شود که پیامدهای خسارت‌بار و جبران‌ناپذیری داشته و دارد. و همین شرایط باعث شده که حدود ۸۰درصد دانشجویان پزشکی ما به فکر خروج از کشور باشند.

یادآوری می‌شود این کارگزار حکومتی البته به درمان این همه درد اشاره‌یی نکرد، دردی که تنها با شورش تمام‌عیار بر وضعیت ظالمانه و جاهلانه موجود، حل می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1d33af6-9fd2-4c8d-9949-155b84956db8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات