728 x 90

اقدامات تدافعی پنتاگون در برابر نیروهای نیابتی رژیم ایران در عراق

ژنرال پت رایدر
ژنرال پت رایدر

سایت وزارت دفاع آمریکا – پنتاگون - روز پنجشنبه ۱۴ دیماه مصاحبه ژنرال پت رایدر سخنگوی مطبوعاتی این وزارت‌خانه را درباره اقدامات تدافعی در برابر نیروهای نیابتی رژیم ایران را منعکس کرد و نوشت: من می‌توانم تأیید کنم که در تاریخ ۴ ژانویه تقریباً در ساعت ۱۲ بعدازظهر به وقت عراق، نیروهای آمریکایی اقدامات لازم و متناسبی را علیه مشتاق جواد کاظم الجواری، ملقب به ابوتقوا، که از رهبران جنبش نُجَباء بود، انجام دادند. ابو تقوا به‌طور جدی در برنامه‌ریزی و انجام حملات علیه پرسنل آمریکایی نقش داشت. در این حمله هم‌چنین یکی دیگر از اعضای جنبش نُجَباء HAN کشته شد، و ذکر این نکته ضروری است که این حمله برای دفاع از خود انجام شد، به غیرنظامیان آسیبی نرسید و هیچ زیرساختی یا تأسیسات مورد حمله قرار نگرفت.

 

سؤال: می‌خواستم در مورد هشداری که دیروز آمریکا با متحدانش به حوثی‌ها درباره عدم انجام ندادن حملات اضافی به کشتی‌ها ارسال کرد، و بعد شما شاهدید، فقط چند ساعت بعد، یک تلاش حمله با یک قایق بدون سرنشین به کشتیهای موجود در دریای سرخ انجام می‌شود. در حال حاضر گزینه‌های پیش روی آمریکا چیست؟

ژنرال رایدر: همان‌طور که از ما و دیگران در دولت آمریکا شنیده‌اید، ما از جنبه‌های مختلف به این موضوع رسیدگی می‌کنیم که تحریم‌ها را نیز در بر می‌گیرد، اما از نقطه‌نظر وزارت دفاع، البته همکاری نزدیک با جامعه بین‌المللی برای ایجاد ائتلافی برای کمک به بازدارندگی در برابر تلاشهای حوثی‌ها و اطمینان خاطر دادن به دریانوردان در هنگام عبور از این مسیر دریای حیاتی در دریای سرخ.

 

سؤال: من فقط می‌خواهم سؤال دیگری در مورد حمله ۴ ژانویه را که ابوتقوی را هدف قرار داده بود، بکنم. چه نوع سلاحی استفاده شد؟ موشک هلفایر بود؟

ژنرال رایدر: این فرد به‌طور فعال در برنامه‌ریزی و انجام حملات علیه پرسنل آمریکایی شرکت داشت و همان‌طور که مدتها گفته بودیم، ما حق ذاتی دفاع از خود را حفظ کرده و اقدامات لازم را برای محافظت از پرسنل خود انجام خواهیم داد... .

 

سؤال: آیا می‌توانید قدرت حرکت نجباء، تهدیدی که برای نیروهای آمریکایی ایجاد می‌کند، را مشخص کنید؟

ژنرال رایدر: تهدیدهای بی‌شماری در سراسر منطقه وجود دارد، نه تنها برای ایالات متحده، بلکه برای سایر کشورها نیز. و بنابراین، من وارد یک گزارش مفصل در مورد گروه‌های تروریستی در سراسر منطقه عملیاتی نمی‌شوم، به جز این‌که بگویم:

ما هم‌چنان شاهد پهپادها و موشک‌های حمله یک طرفه هستیم. باز هم می‌دانید که در طول این موارد، تا حد زیادی بی‌اثر هستند، اما به نظر شما، هم‌چنان بسیار خطرناک هستند، به همین دلیل است که ما به هر تهدیدی از سوی نیروهای خود پاسخ جدی خواهیم داد.

ما به‌دنبال درگیری گسترده‌تر با ایران نیستیم، ما به‌دنبال درگیری با این گروهها نیستیم، اما نمی‌خواهیم کنار بمانیم و اجازه نخواهیم داد که نیروهای ما بدون اطمینان از این‌که به درستی از آنها محافظت می‌کنیم، تهدید شوند.

 

سؤال: حرکت نُجباء، آیا در نظر گرفته می‌شود که از ایران کمک مالی و حمایتی دریافت کند یا صرفاً یک شبه‌نظامی شیعه مستقر در عراق است؟

ژنرال رایدر: این یک گروه نیروی نیابتی رژیم ایران است. من تا همین حد توضیح می‌دهم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f26c818e-90f7-4179-961a-f62235b0ffb2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات