728 x 90

انتخابات به شیوه آخوندها

نمایش انتخابات
نمایش انتخابات

اگر از آنچه که به‌عنوان انتخابات در رم باستان انجام می‌شده بگذریم، انتخابات در عرصه سیاست، پدیده نسبتاً جدیدی است که با ظهور عصر جدید و در دنیای پس از رنسانس به‌وجود آمد. گزینه‌یی برای حل معضل دیکتاتوری فردی و ابدمدت با آویختن به انتخاب مقطعی شایستگان هر نسل به دست جمیع افراد جامعه.

اکنون اما همین گزینه که با تکیه به هزاران سال جنگ و خون‌ریزی و بر دریایی از خون توده‌های کشته شده در این راه به دست آمده، در دیکتاتوری منحوس آخوندی به شعبده‌ای تبدیل شده که هر روز بیش از روز پیش استحاله و از محتوا تهی می‌شود تا جایی‌که آخوندها اکنون حتی از باند خودشان هم کاندیدا به تعداد لازم برای شرکت در این نمایش در حوزه‌های مختلف ندارند.

در جدیدترین خبر از این دست، روزنامه حکومتی هم‌میهن با اشاره به نمایش انتخاباتی رژیم نوشت:

«در ۷ استان، رقابتی وجود ندارد؛ در میان این ۷ استان، استانهای زنجان و شیراز قابل‌ تأمل‌تر هستند؛ در حالی‌که در شیراز ۵ کرسی برای رقابت وجود دارد، فقط ۴ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و این امر به‌معنای آن است که در صورت برگزاری انتخابات در آنجا، یک کرسی خالی باقی می‌ماند. اما این موضوع در خصوص استان زنجان جالب‌تر است؛ جایی که ظاهراً فقط یک کرسی برای رقابت وجود دارد، اما هیچ‌کسی تأیید صلاحیت نشده است و بنا بر گفته دبیر ستاد انتخابات این استان، «تاکنون مورد تأییدشده‌ای اعلام نشده است». آن‌هم در شرایطی که رقابت در یک‌سوم کرسی‏‌های مجلس خبرگان، بلاتکلیف است».

این رسانه رژیم افزوده است: اعلام نتایج تأیید صلاحیتها نشان می‌دهد که در قیاس با دوره‌های گذشته، ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان غیررقابتی‌ترین دوره است چرا که اگر از حوزه خراسان شمالی ۴ نفر تأییدصلاحیت شده باشند، آنگاه در مجموع در ۱۰ استان، رقابتی برای انتخابات شکل نخواهد گرفت، اکنون به‌طور متوسط بر هر یک کرسی، فقط یک و نیم نفر! رقابت می‌کنند.

این، گوشه‌یی از همان شعبده‌ای است که خامنه‌ای به اسم انتخابات راه انداخته است. نمایشی که شکست آن پیشاپیش و بیش‌از‌پیش نمایان شده و دستمایه مضحکه افزوده فاشیسم آخوندی در شبکه‌های اجتماعی و در جهان شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c11abb18-1a60-46aa-8fd4-a0128ab7f2f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات