728 x 90

ایران را می‌توان در یمن مهار کرد

موشک‌پرانی حوثی‌های یمن
موشک‌پرانی حوثی‌های یمن

الشرق الاوسط روز یکشنبه ۲۷ اسفند در مطلبی به نقل از ژنرال جوزف ووتل نوشت: ایران را می‌توان در یمن مهار کرد. ژنرال جوزف ووتل، فرمانده سابق فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) خواستار افزایش فشار بر شبه‌نظامیان حوثی در یمن و حامیان آنها در ایران شد تا حملات خود علیه کشتی‌ها در دریای سرخ را متوقف کنند.

وی در مصاحبه با الشرق‌الأوسط گفت که حملات حوثی‌ها به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است و به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد حضور نظامی آمریکا را در منطقه افزایش دهد تا فشار بر حوثی‌ها برای آنها بسیار دردناک شود. به حملات خود ادامه دهند و به نوبه خود بر رژیم ایران فشار بیاورند.

ووتل که از سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ به‌عنوان فرمانده سنتکام خدمت می‌کرد، خاطرنشان کرد که ایالات متحده موفق شد ایران را از ادامه حملات شبه‌نظامیانش علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه باز دارد. بنابراین، واشنگتن قطعاً می‌تواند همین کار را برای بازدارندگی ایران در یمن انجام دهد... تمرکز باید به طرف‌هایی معطوف شود که حوثی‌ها را تأمین مالی می‌کنند و به آنها تسلیحات و تجهیزات می‌دهند. آنها سلاحهای خود را در طول سالها جمع‌آوری کرده‌اند، بنابراین هر چیزی که در حملات غرب نابود شود نسبتاً به‌راحتی جایگزین می‌شود. ووتل پیشنهاد کرد، بنابراین، حملات باید منبع این سلاحها را هدف قرار دهند. با این حال، وی اذعان کرد که چنین رویکردی خطر کشاندن ایالات متحده به درگیری طولانی‌مدت با حوثی‌ها یا شاید حتی ایران را به‌دنبال دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cf26768-1831-45b5-9aaf-de41bca36a74"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات