728 x 90

بحران مهاجرت نخبگان

مهاجرت - عکس از آرشیو
مهاجرت - عکس از آرشیو

اخیراً بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ارتجاع اعتراف کرد: ضرر خروج نخبگان، ۳برابر درآمد نفتی کشور است، وی افزوده است با این حساب باید برای برگشت نخبگان به کشور فرش قرمز پهن کنیم.

در چنین شرایطی سایت حکومتی دیده‌بان رژیم هم درباره وضعیت پرستاران در ایران آخوندزده نوشت: ایران با ۷۰هزار کمبود پرستار روبه‌روست، اما روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰نفر از پرستاران موجود در کشور، از ایران مهاجرت می‌کنند، چرا که پرستارانی که روزانه تا ۱۸ساعت کار توان‌فرسا می‌کنند در همین کشورهای اطراف ایران ماهانه می‌توانند ۱۰۰میلیون تومان دستمزد داشته باشند.

فراتر از آنچه که دیدبان رژیم نوشته، این را هم اضافه کنید که در همین کشورهای نزدیک ایران، پرستاران امنیت شغلی هم دارند، احترام اجتماعی و امنیت جانی هم دارند، و در هر قدم ناگزیر نیستند برخوردهای وحشیانه پاسداران و بسیجی‌های قرون‌وسطایی را هم تحمل کنند!

بی‌سبب نیست که محمد پاک‌مهر عضو مجلس رژیم خبر از افزایش سرسام‌آور مهاجرت پرستاران داده و می‌گوید: زنگ خطر مهاجرت پزشکان و پرستاران به صدا درآمده است، آمار مهاجرتها از ۱۵۰۰نفر در سال به ۱۰هزار نفر رسیده است.

و در میانه این همه خبرهای نامطلوب تقی آزاد ارمکی کارشناس حکومتی هم به موشکافی قضیه پرداخته ضمن پیش‌بینی درهم‌شکستگی کشتی نظام با این سیاست‌های ویرانگر، می‌گوید: سیل مهاجرت در جامعه ایران، نشانگر ناآرامی و فرو ریختگی جامعه است با ادامه روند کنونی، نظام تخصصی در ایران دچار انحطاط و ورشکستگی بنیادین خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c875046e-b40b-4a2a-bde9-12c3f659d1ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات