728 x 90

بیلان دو ساله دولت رئیسی جلاد۶۷

رئیسی جلاد
رئیسی جلاد

در شرایطی که مخبر معاون رئیسی جلاد مدعی کاهش تورم شده است سایت حکومتی انتخاب در آستانه دو سالگی دولت جلاد ۶۷ نوشت: در این دو سال آنچه که آمار‌ها نشان می‌دهد این است که وضعیت شاخصهای کلان اقتصادی نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر و بدتر شده و سفره مردم نیز کوچکتر و کوچکتر شده است.

طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه ایران در ماه اردیبهشت بیش از ۵۴.۵درصد اعلام شد و این در حالیست که نرخ تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها نزدیک ۷۵.۵درصد است. یعنی از اردیبهشت سال۱۴۰۱ تا اردیبهشت سال۱۴۰۲ قیمت کالا‌های خوراکی که مستقیماً با معیشت مردم در ارتباط است به‌طور میانگین نزدیک ۷۵.۵ درصد افزایش یافته است.

معاون سازمان برنامه و بودجه چندی پیش در گزارشی اعلام کرد میزان بدهی شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی و شبکه بانکی به حدود ۳۰۰۰هزار میلیارد تومان رسیده و بدهی دولتها به صندوق توسعه ملی به حدود ۷۴میلیارد دلار رسیده است.

رشد نقطه به نقطه بدهی شبکه بانکی به بانک مرکزی نیز در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به ۸۴.۹درصد رسید.

نرخ آزاد دلار آمریکا از ۲۶هزار و ۳۰۰تومان در آغاز فروردین‌ماه تا ۶۲هزار تومان در تاریخ ۷اسفند ۱۴۰۱ بالا رفت و سال کاری ۱۴۰۱ را با نرخ ۵۰هزار تومان به اتمام رساند.

سکه بهار آزادی رکورد ۳۵میلیون تومانی را شکست که بازدهی بالای ۱۰۰درصدی را ثبت کردند.

طبق گزارشهای مرکز آمار ایران قیمت هر مترمربع مسکن از ابتدای سال۱۴۰۱ تا دیماه همان سال بیش از ۵۰درصد افزایش یافته است. قیمت هر متر مربع مسکن در انتهای سال۱۴۰۱ به آستانه ۶۰میلیون تومان رسیده است که نسبت به ابتدای سال رشد بیش از ۷۰درصدی را ثبت کرده است.

بر اساس گزارشی که مرکز آمار ایران از رشد اقتصادی ایران در ۹ماهه ۱۴۰۱ منتشر کرده است در پی کوچک شدن کیک اقتصاد ایران سهم ساختمان نیز در تولید ناخالص ملی منفی شده است.

وعده توخالی سالی یک میلیون مسکن به کناری نهاده شد.

قیمت پژو دنده‌ای با فرمان برقی که در اردیبهشت سال۱۴۰۱ حدود ۴۰۰میلیون تومان بود در اسفند همان سال با رشد ۶۷درصدی به بیش از ۶۷۰میلیون تومان رسید.

رنو تالیسمان ۲۰۱۸ که اردیبهشت ۱۴۰۱ حدود ۱میلیارد و ۹۵۰میلیون تومان قیمت داشت در پایان سال۱۴۰۱ با رشد ۱۱۵درصدی به ۴میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان رسید.

کسری تجاری به رقم ۶میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار رسید.

(سایت حکومتی انتخاب ۲۴خرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bf7aaa3-1a9c-4a68-99a3-70c389c82394"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات