728 x 90

حمله اسراییل به مواضع حزب‌الله لبنان و رژیم اسد در سوریه

حمله اسراییل به سوریه - عکس از آرشیو
حمله اسراییل به سوریه - عکس از آرشیو

آسوشیتدپرس روز یکشنبه ۱۷ اسفند از حمله اسراییل به مواضع و سایتهای حزب‌الله لبنان در کوه‌های قلمون در ریف دمشق و مواضع ارتش اسد خبر داد. ارتش سوریه می‌گوید اسراییل به چندین سایت در سوریه حمله کرد و یک سرباز زخمی شد. رسانه‌های دولتی رژیم اسد گزارش دادند که اسراییل بامداد یکشنبه اقدام به حملات هوایی به چندین سایت در جنوب سوریه کرد و یک سرباز زخمی شد.

خبرگزاری دولتی سانا به‌نقل از یک مقام نظامی ناشناس اعلام کرد که پدافند هوایی برخی از موشکها را که از سمت بلندی‌های جولان اشغالی توسط اسراییل در حدود ساعت ۱۲:۴۲ به وقت محلی شلیک شده بود، سرنگون کرد. در بیانیه آمده است که این حملات منجر به تلفات مادی و زخمی شدن یک سرباز شد.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه مستقر در بریتانیا گفت حملات اسراییل هم‌چنین به دو پایگاه نظامی در کوه‌های قلمون در شمال شرق دمشق را هدف قرار داد، منطقه‌یی که گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان در آن عملیات دارد.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه نوشت: نیروهای اسراییلی دو موضع را با موشک هدف قرار دادند که یکی از آنها محتوی تسلیحات نیروهای رژیم و مورد استفاده حزب‌الله لبنان بود و موضع دیگر در نزدیکی گردان مهندسی در منطقه بین یبروق Yabrouk و النبک Al-Nabak در کوه‌های القلمون Al-Qalmoun در ریف دمشق است که باعث انفجارهای شدید و آتش‌سوزی در یکی از مواضع شد.
دیده‌بان گفت که این حملات بیست و چهارمین بار است که اسراییل از ابتدای سال ۲۰۲۴ به داخل سوریه حمله کرده است. در این حملات ۴۳ نیروی نظامی از گروه‌های مختلف از جمله حزب‌الله و سپاه پاسداران و ۹ غیرنظامی کشته شده‌اند.


 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4784b304-20c8-47c6-89d6-592915b76e9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات