728 x 90

حمله شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران به کشتی انگلیسی

خلیج عدن-عکس از آرشیو
خلیج عدن-عکس از آرشیو

سایت العربیه روز جمعه ۲۷بهمن‌ماه از حمله شبه‌نظامیان حوثی به یک کشتی انگلیسی در خلیج عدن خبر داد.

در خبر العربیه آمده است: حوثی‌ها پس از آن که دو سازمان امنیت دریایی تأیید کردند که حمله‌یی در سواحل شرقی شهر عدن در جنوب یمن رخ داده است، مسئولیت هدف قرار دادن کشتی بریتانیایی را برعهده گرفتند.

شبه‌نظامیان حوثی در یمن، ساعاتی پس از آن‌که دو سازمان امنیت دریایی تأیید کردند که انفجاری در نزدیکی یک کشتی در منطقه دریای سرخ رخ داده است، از هدف قرار دادن یک کشتی بریتانیایی در خلیج عدن خبر دادند.

سخنگوی نظامی حوثی‌ها طی بیانیه‌یی گفت: «نیروی دریایی، نیروهای مسلح یمن یک کشتی بریتانیایی (LYCAVITOS) را در حالی که در خلیج عدن در حال حرکت بود، هدف قرار داد. این عملیات هدف‌گیری با موشکهای دریایی مناسب انجام شد و مستقیماً به کشتی اصابت کرد».

پیش‌تر «آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا» از وقوع انفجاری در نزدیکی یک کشتی در روز پنجشنبه خبر داده بود و افزود که این کشتی هم‌چنان در حال حرکت به سمت مقصد خود است.

از سوی دیگر شرکت امنیت دریایی آمبری گفت: «یک کشتی باری هنگام عبور از سواحل شرق عدن هدف یک گلوله انفجاری قرار گرفت».

آمبری تأیید کرد: «پرتابه شلیک شده به سوی این کشتی به‌طور مستقیم به آن اصابت نکرد و در خارج از کشتی منفجر شد» و افزود که اصابت قطعاتی از پرتابه به لوله دیزل ژنراتور کشتی منجر به نشت گازوییل شد و خسارت جزیی به این کشتی وارد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41fbc380-9d2e-4858-9be3-f57651e00e90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات