728 x 90

دانشگاه خالص سازی شده

دانشکده عمران و نقشه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی- قیام مردم ایران در ۱۴۰۱- عکس از آرشیو
دانشکده عمران و نقشه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی- قیام مردم ایران در ۱۴۰۱- عکس از آرشیو

دانشگاه خالص‌سازی شده این روزها به یکی از معضلات جدی رژیم تبدیل شده، پدیده‌یی که خامنه‌ای نه جرأت حذف صورت مسأله و تعطیل کردن دانشگاهها را دارد و نه می‌تواند استمرار حیات دانشگاهها را حتی در شکل خالص‌سازی شده‌اش تحمل کند! در چنین بحرانی است که روز ۱۹ آبان و در جریان جنگ باندهای درون نظام، آخوند روحانی هم از گوشه‌نشینی درآمد و خطاب به باند رقیب گفت: عده‌یی را اتوبوسی وارد دانشگاه می‌کنند و عده‌یی را اتوبوسی خارج می‌کنند، بعد هم می‌گویند کشور را به حزب‌اللهی‌ها بدهیم، خب بقیه چکار کنند؟

 

از طرف دیگر علی‌اصغر خدایاری، یک استاد اخیراً پاکسازی شده رژیم درباره طرح رژیم در دانشگاهها هم وارد شد و درباره جریان خالص‌سازی اساتید دانشگاهها گفت: «اساتیدی که می‌آیند هیچ‌کدام جرأت آزاداندیشی و طرح بحث ندارند و بیشتر آدم‌های گوش به فرمان هستند، متأسفانه اساتید دچار یک رکودی هستند؛ سرشان را پایین می‌اندازند و حقوقشان را می‌گیرند. دانشجو هم هر بلایی که می‌خواهد سرش بیاید برایشان فرقی ندارد. در حال حاضر متأسفانه تشکل‌های دانشجویی کاملاً فلج شده‌اند. وی افزود: هزینه‌ٔ این کمبودها را نهایتاً جامعه می‌پردازد به این ترتیب که شما درکی از جامعه ندارید؛ تصور می‌کنید که همه چیز گل و بلبل است و نهایتاً بدون این‌که پیش‌بینی کنید نارضایتی مردم فوران می‌کند. وی نسبت به باند رقیب در دانشگاه گفت: برخوردشان کاملاً چکشی بود و به هیچ‌وجه دنبال گفتگو و حل مسأله نبودند. بسیاری از دانشجویان که سیاسی هم نبودند را ممنوع‌الورورد کردند، آنچه در مورد دانشگاه تهران می‌دانم این است که مدیریت کاملاً حراستی‌ست و حراست اختیارات بسیاری دارد. نگاه حاکم کاملاً امنیتی‌ست. نیروی انتظامی دانشگاه، منظورم نگهبانی دانشگاه است، هم زیر نظر حراست برده‌اند. در مجموع یک فضای کاملاً پلیسی سخت حکمفرما شده است به نظر می‌آید قرار نیست خیلی از عقل استفاده کنند».

 

این تصویر تناقضی که خامنه‌ای در آن گیر کرده البته تناقضی بنیادین است که کل نظام آخوندی با آن درگیر است، نظامی قرون‌وسطایی و برآمده از اعماق تاریخ که می‌خواهد خود را به عصر جدید تحمیل کند! و از آن‌جایی که همه کارها با داغ و درفش و شکنجه و کشتار حل نمی‌شود، در مواجهه با هر بحرانی، نهایتاً این خامنه‌ای است که می‌ماند و معضلی حل نشدنی که در کنار دیگر بحرانها و مسائل حل نشده، بار دیگری می‌شود بر دوش رژیمیش تا روزی که زیر ثقل تمامی بحرانها، با مردمی روبه‌رو شود که آماده حل تمامی بحرانها در یک انقلاب بزرگ و آتشین‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84d591a6-0082-40ab-91cb-d9fa9502df42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات