728 x 90

رابرت وود، حملات آمریکا در سوریه و عراق را بر اساس منشور سازمان ملل دانست

شورای امنیت سازمان ملل
شورای امنیت سازمان ملل

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه از نشست شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه درباره حملات آمریکا به سوریه و عراق خبر داد و نوشت: رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد حملات آمریکا در سوریه و عراق را بر اساس ماده ۵۱ منشور مؤسس سازمان ملل، که حق فردی یا جمعی دولتها برای دفاع از خود در برابر حملات مسلحانه را پوشش می‌دهد، توجیه کرد.

رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: «زمانی که ما فعالانه برای مهار و کاهش تنش درگیری در غزه تلاش می‌کنیم، آمریکا تمایلی به درگیری بیشتر در منطقه ندارد. و ما به‌دنبال درگیری مستقیم با ایران نیستیم. اما ما به دفاع از پرسنل خود در برابر حملات غیرقابل قبول ادامه خواهیم داد».

وی افزود: حملات در سوریه و عراق یک عملیات «جدا و متمایز» از حملات آمریکا و انگلیس علیه گروه حوثی وابسته به ایران در یمن در پاسخ به هدف قرار دادن کشتی‌ها در دریای سرخ توسط حوثی‌ها بود.

این در حالی است که روز دوشنبه ۵ فوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه درباره حملات آمریکا علیه نیروهای نیابتی ایران، سفیر روسیه در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت که از سوی مسکو درخواست شده بود درباره حملات گفت که اقدام آمریکا هیچ توجیهی ندارد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/99152197-0fca-4958-84a2-2776d19f96b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات