728 x 90

سازمان بهداشت جهانی از پایان دومین مأموریت تخلیه بیمارستان «ناصر» در غزه خبر داد

حضور سربازان اسراییلی اطراف بیمارستان ناصر در غزه
حضور سربازان اسراییلی اطراف بیمارستان ناصر در غزه

سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه اول اسفندماه از پایان دومین مأموریت تخلیه بیمارستان «ناصر» در غزه خبر داد و در مورد وضعیت حدود ۱۵۰ بیمار و پزشکی که در بحبوحه درگیریها در محل باقی مانده‌اند، ابراز نگرانی کرد.

این نهاد بهداشتی می‌گوید بیمارستان ناصر در خان یونس، دومین بیمارستان بزرگ غزه، هفته گذشته پس از یک هفته محاصره و سپس یورش سربازان اسراییلی کار خود را متوقف کرد.

کارکنان سازمان جهانی بهداشت و سایر گروه‌های امدادی تاکنون در مجموع ۳۲ بیمار در وضعیت بحرانی از جمله کودکان مجروح و افراد فلج را از این بیمارستان خارج کرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت در شبکه اجتماعی «ایکس» نسبت به امنیت و رفاه بیماران و کارکنان بهداشتی که در بیمارستان باقی مانده‌اند ابراز نگرانی کرد و تأکید کرد که «اختلال بیشتر در روند مراقبت از بیماران و مجروحان، مرگ و میر بیشتری در پی خواهد داشت».
به گفته این سازمان، افراد باقی مانده در این بیمارستان شامل ۱۳۰ بیمار و ۱۵ پزشک هستند.

طارق جاسارویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت به خبرنگاران در ژنو گفت که کارکنان این سازمان که در مأموریت نجات شرکت داشتند، مجبور بودند با چراغ‌قوه از راهروهای به‌شدت تاریک و در حالی که صدای شلیک گلوله‌ها به گوش می‌رسید رد شوند و بیماران را پیدا کنند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت گفت که امدادگران مجبور بودند با پای پیاده به کمک بیماران بروند چون گودالی عمیق و گل‌آلود در نزدیکی محل، جاده را مسدود کرده بود.

او با اشاره به این‌که «ذخایر غذایی محدود است» تأکید کرد که مشاهده افراد در مراکز بهداشتی در شرایطی که ارائه درمان مناسب به آنها غیرممکن به نظر می‌رسد دلخراش است.

تلاش‌ها برای انتقال بیماران باقی مانده ادامه دارد ولی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که بیمارستان بدون برق و آب لوله‌کشی است و زباله‌های پزشکی تبدیل به محل تکثیر بیماری شده‌اند.

مقامات بهداشتی فلسطینی وضعیت را «فاجعه‌بار» توصیف کرده‌اند و می‌گویند نیروهای اسراییلی این مرکز درمانی را به «پادگان نظامی» تبدیل کرده‌اند. آنها می‌گویند دست‌کم هشت بیمار عمدتاً به‌دلیل کمبود سوخت و اکسیژن جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر از این افراد در پناهگاههای وابسته به سازمان ملل یا در چادر و جعبه‌های مقوایی در جنوبی‌ترین قسمت منطقه در نزدیکی مرز با مصر زندگی می‌کنند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f277d52-66df-416c-bc4b-126001f2094f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات