728 x 90

سرطان اقتصادی آخوندهای حاکم

چاپ پول - عکس از آرشیو
چاپ پول - عکس از آرشیو

آخوندهای حاکم این روزها پیوسته تبلیغ می‌کنند که پول‌های بلوکه شده در کشورهای دیگر بازگشت! فراتر از میزان درست و نادرست بودن این مطلب اما باید پیشاپیش این پرسش را مطرح کرد که؛

می‌پذیریم که اربابان سیاست استعماری مماشات، دست نوازش بر سر و ریش آخوندها کشیده و پول‌های مردم ایران را به آخوندها داده‌اند اما این پول‌ها کجا می‌روند؟ کجا هزینه می‌شوند که بود و نبودشان در وضعیت معیشت مردم ما هیچ تاثیری ندارد؟

برای یافتن پاسخ این پرسش هم نیازی به جستجو و کنکاش چندانی نیست، پاسخ را در جریان جنگ‌وجدال باندهای درونی رژیم بر سر همان پول‌ها می‌توان به آسانی پیدا کرد، به این چند مورد نگاه کنید!

همتی، رئیس قبلی بانک مرکزی رژیم گفت: چاپ سرسام‌آور «۱۲۴هزار میلیارد تومان» اسکناس بی‌پشتوانه تنها در ظرف ۹ماه اول سال۱۴۰۱ صورت گرفته است.

سعید لیلاز (اقتصاددان رژیم) گفت: «بدون تردید رکورد تورم ۸۰ساله شکسته شده است. نرخ تورم ۱۴۰۱ از مرز ۵۰درصد عبور کرده که این نرخ بالاترین تورم از سال۱۳۲۲ تاکنون بوده است».

وی افزود: «اگر ما نقدینگی امروز ایران را از وسط نصف کنیم، نصف آن از دوره ناصرالدین‌شاه تا پایان دولت روحانی ایجاد شده و نصف دیگر آن در ۲۳ماهه دولت آقای رئیسی. یعنی یک غارت کامل و تمام‌عیار از ملت ایران در پنج سال گذشته به‌ویژه در ۲۳ماه اخیر اتفاق افتاده است». همین اقتصاددان حکومتی گفت: «در صورت تداوم این وضع، من برای سال جاری احساس نگرانی می‌کنم».

معاون سازمان برنامه و بودجه رئیسی جلاد در اعترافی شگفت‌انگیز، رقم کسری بودجه دولت را ۷۹۴هزار میلیارد تومان اعلام کرد. غضنفری، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی هم گفت: «از یک صندوق ۱۵۰میلیارد دلاری» تنها ۱۰میلیارد دلار باقی مانده است.

قالیباف هم گفت: «مدیران، سالی ۱۰۴میلیارد دلار ثروت را هدر می‌دهند»، یعنی می‌دزدند و هیچ ردی هم از «گم شدن!» پولها باقی نمی‌گذارند!

و در پایان باید باز هم به نکته‌یی که اقتصاددان رژیم (یعنی سعید لیلاز) گفته توجه کنیم که اخیراً گفت:

«تحریم‌ها عامل تعیین‌کننده‌ای در بدبختی‌های اقتصاد ایران نیست، این روزها برای آزادسازی ۳میلیارد دلار منابع ارزی از عراق همه در حال هورا کشیدن هستند. در حالی که این مصرف ارزی فقط ۱۰روز ایران است. بعد چه؟...»

وی تأکید کرد که علت نقدینگی در این نظام؛ فساد است و فساد هرگز در این رژیم پایانی نخواهد داشت.

این، حرف خودشان است نه اپوزیسیون!

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eaf0dc11-5544-4a92-a57f-e90154d2ce55"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات