728 x 90

سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که به ۸هدف حوثی‌ها حمله کردند

جنگنده - عکس از آرشیو
جنگنده - عکس از آرشیو

سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه ۳بهمن‌ماه اعلام کرد، نیروهای آمریکا و متحدان حملات مشترکی را در یمن انجام دادند.

سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا: «نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا در کنار نیروهای مسلح انگلستان و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند، در ۲۲ ژانویه، به‌عنوان بخشی از تلاش‌های بین‌المللی جاری برای پاسخ به افزایش فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و غیرقانونی حوثی‌ها در منطقه، به ۸هدف حوثی‌ها در مناطق تحت کنترل حوثیهای تحت حمایت ایران در یمن حمله کردند.
این حملات از سوی ائتلاف چند جانبه مناطقی در یمن تحت کنترل حوثی‌ها را هدف قرار داد که برای حمله به کشتی‌های تجاری بین‌المللی و کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در این منطقه استفاده می‌شد. این اهداف شامل سامانه‌های موشکی و پرتابگرها، سامانه‌های پدافند هوایی، رادارها و تأسیسات انبار تسلیحات عمیقاً مدفون شده بودند.
هدف از این حملات تضعیف توانایی حوثی‌ها برای ادامه حملات بی‌پروا و غیرقانونی به کشتیهای آمریکایی و بریتانیایی و هم‌چنین کشتیهای تجاری بین‌المللی در دریای سرخ، تنگه باب‌المندب و خلیج عدن است.
این حملات جدا و متمایز از اقدامات آزادی ناوبری چندملیتی است که تحت عملیات نگهبان سعادت Prosperity Guardian انجام می‌شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ee1fff5-ce03-4c9d-a6ef-59e4fe73be35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات