728 x 90

سود نجومی سانسور برای رژیم

اینترنت
اینترنت

یک لقمه نان حلال هم در سفره آخوندهای حاکم نیست! چرا؟

سانسور فقط یک «ضرورت» دیکتاتوری برای جلوگیری از انتشار آزاد اطلاعات نیست، البته اگر همه جای دنیا این‌طور باشد اما در ایران آخوندزده این‌طور نیست.

در ایرانی که آخوندهای حاکم درست کرده‌اند، سانسور اضافه بر بریدن زبانها و شکستن قلم‌ها و آتش زدن کتاب‌ها و نشریات و رسانه‌ها، یک منبع درآمد بسیار «عالی» و نجومی برای آخوندها است.

یعنی خودشان «سانسور» را بر رسانه‌های مملکت (چه رسمی و چه مجازی) اعمال می‌کنند و خودشان هم «فیلترشکن» درست کرده و به فروش می‌رسانند! و سود نجومی به جیب می‌زنند.

در این مورد روزنامه حکومتی «فراز» روز ۲۰تیر ۱۴۰۲ نوشت: سود میلیاردی مافیای فیلترشکن از جیب شهروندان.

این روزنامه نوشت: وزیر ارتباطات رژیم می‌گوید: از فیلترشکن رایگان استفاده نکنید!

ولی بعد که تحقیق می‌کنید می‌بینید که سانسور فضای مجازی در ایران نه تنها گردش مالی رویایی برای فروشنده‌های سرویس‌های فیلترشکن خلق کرده، بلکه بازار کسب‌وکارهای موازی با آن را نیز سکه کرده است.

به این ترتیب که ماهانه هزار و ۸۰۰میلیارد تومان ناقابل، تنها برای خرید وی‌پی‌ان از جیب شهروندان هزینه می‌شود.

این رسانه حکومتی افزوده است: طبق آخرین گزارشها، ایران ۷۰میلیون کاربر اینترنت دارد. در این بین، حدود ۴۸میلیون نفر، کاربر شبکه‌های اجتماعی هستند، یعنی پلتفرم‌هایی که در سال‌های گذشته به کلی فیلتر شده‌اند. به عبارت بهتر، ۴۸میلیون کاربر اینترنت در ایران، روزانه برای دسترسی به شبکه‌های مورد استفاده‌شان به فیلترشکن احتیاج دارند! بازاری که تماماً دست رژیم و عواملش است و عایدات میلیاردی آن‌هم مستقیماً به جیب همان سانسورچی‌ها می‌رود!

به این می‌گویند خوردن به سبک آخوندها: هم از آخور و هم از توبره!

(روزنامه اینترنتی فراز رژیم ۲۰تیر ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a6a7a91-3b80-4c52-acdd-4e861f2f9847"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات