728 x 90

ششمین روز اعتصاب کارگران فولاد اهواز و تظاهرات آنها در مقابل استانداری خوزستان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ششمین روز اعتصاب کارگران فولاد اهواز و تظاهرات آنها در مقابل استانداری خوزستان

«مشکل ما حل نشه، اهواز قیامت میشه»؛ «دشمن ما همین‌جاست، دروغ میگن آمریکاست»

رسانه‌های حکومتی: بنا به آمارهای رسمی اقلام غذایی در یک‌سال ۲برابر شده، دستمزد اغلب کارگران زیر ۱۰میلیون و سبد معیشت ۳۰میلیون است

امروز یکشنبه ۸بهمن کارگران گروه صنعتی فولاد اهواز در ششمین روز اعتصاب خود در اعتراض به غارت حقوق و بی‌اعتنایی رژیم به خواسته‌هایشان، در خیابان‌های مرکزی اهواز با سردادن شعارهای «دشمن ما همین‌جاست، دروغ میگن آمریکاست»، «عدالتی ندیدیم، ما دیگه رأی نمی‌دیدیم»، «مشکل ما حل نشه، اهواز قیامت می‌شه» و «همشهری به هوش باش، ما کارگریم نه اوباش» در مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده و به‌سمت فرمانداری اهواز و ساختمان بانک ملی که مالک این کارخانه است راهپیمایی کردند. اعتصاب‌گران که از روز پنجشنبه ۵بهمن خط تولید کارخانه را تعطیل کرده‌اند، روز ۷بهمن نیز از کارخانه به‌سمت فرمانداری و سپس استانداری راهپیمایی کردند.

«گروه ملی صنعتی فولاد ایران» که ۳۰۰۰نفر پرسنل دارد پس از افشای اختلاس ۳۰۰۰ملیارد تومانی توسط سرمایه‌داران وابسته به رژیم در سال ۱۳۹۰ به بانک ملی رژیم واگذار شد. این بانک نیز که عملاً در اختیار سپاه پاسداران است، کارگران را به شدیدترین وجه غارت و سرکوب می‌کند. به‌همین دلیل کارگران خواستار خلع‌ید از بانک ملی شده‌اند. در ماه‌های آذر و دی امسال کارگران در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پایین بودن دستمزدهایشان دست به تجمع زدند اما کارفرمایان ۲۱نفر از کارگران را تعلیق و ممنوع‌الورود کردند. کارگران در اعتراض به این اقدام سرکوبگرانه ۵خط تولید کارخانه را متوقف کردند و خواستار خلع‌ید از «بانک ملی» شدند. در تیرماه امسال نیز کارفرمایان ۶کارگر را ممنوع‌الورود کردند و بیدادگاه رژیم ۱۷کارگر را به شلاق و حبس محکوم نمود.

 

امروز هم‌چنین بازنشستگان شرکت نیر پارس در تهران، کارگران بازنشسته در اهواز، شوش و هفت‌تپه، کارگران پروژه آب شیرین مکران در چابهار، بازنشستگان فولاد در اصفهان، شماری از کارگران شاغل در پالایشگاه‌های منطقه پارس جنوبی بوشهر، کارکنان پتروشیمی هگمتانه در همدان، کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز در آغاجاری و کارگران شرکت نفت فلات قاره در منطقه سیری در اعتراض به فقر و پایین بودن حقوق‌شان تجمعات اعتراضی برپا کردند. بازنشستگان فولاد در اصفهان شعار می‌دادند: «عدالتی ندیدیم، به دزدا رأی نمی‌دیم».

سایت حکومتی اقتصاد ۲۴ روز ۳۰آذر نوشت: «در شرایطی که هزینه سبد معیشت به‌گواه کارشناسان، ماهانه ۳۰میلیون تومان است، دستمزد اغلب کارگران حتی با احتساب مزایا، به میزان ۱۰میلیون تومان هم نمی‌رسد». رسانه حکومتی فردای اقتصاد در ۱۳دی نوشت: «داده‌های رسمی تورمی نشان می‌دهد هزینه‌های سفره‌های مردم در یک‌سال گذشته بیش از ۱۰۰درصد افزایش داشته است؛ اقلام خوراکی در آذرماه طبق مرکز آمار ایران، بیش از ۲برابر گران شده‌اند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ بهمن ۱۴۰۲ (۲۸ ژانویه ۲۰۲۴)

ششمین روز اعتصاب کارگران فولاد اهواز و تظاهرات آنها در مقابل استانداری خوزستان

ششمین روز اعتصاب کارگران فولاد اهواز و تظاهرات آنها در مقابل استانداری خوزستان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f25a9980-d34c-4f07-8af9-e2b76988519d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات