728 x 90

عاقبت یکدست‌سازی نظام

پولهای کثیف در مجلس ارتجاع
پولهای کثیف در مجلس ارتجاع

کمی بیش از دو سال از محقق شدن آرزوی یک‌دست نظام توسط خامنه‌ای می‌گذرد، آرزویی که به‌قیمت یک بی‌آبرویی سنگین و ریزش جدی در دیکتاتوری تمام شد اما اکنون همه‌ چیزهایی که به «یک‌دست شدن نظام» برمی‌گردد، دوباره به همان حالت قبلی برگشته؛

دولت با مجلس درگیر است

مجلس با دولت درگیر است

قضاییه جلادان مجلسی‌ها را تهدید می‌کند

رئیسی به خامنه‌ای نامه و شکایت‌نامه می‌نویسد،

و کار به جایی کشیده که دیگر حتی نهاد (من درآوردی) «سران سه‌قوه» هم توان جلوگیری از این «بلبشوی» حکومتی را ندارد و هرکس، تقصیر ناکارآمدی فاجعه‌بار نظام را به گردن بغل‌دستی‌اش می‌اندازد!

در اولین هفته آبان ۱۴۰۲ روزنامه رسمی «ایران» ارگان دولت رئیسی جلاد در پاسخ به‌علت عدم تحقق ۳۰درصدی منابع درآمد بودجه، آن‌هم در ۷ماه اول امسال، تقصیر را به گردن مجلس انداخت و نوشت: علت این کسری بودجه برآورد غلط درآمدهای نفتی توسط مجلس است.

رویداد ۲۴ رژیم نوشت دولت نتوانست نفت بفروشد و کسری بودجه افزایش یافت! این رسانه حکومتی نوشت: شعار افزایش فروش نفت در دولت رئیسی پوچ درآمد و اکنون دست‌کم ۲۵۸هزار میلیارد تومان کسری بودجه در ۴ماهه اول سال داریم.

 

در آشفته‌بازار خائنانه و انباشته از فساد حکومتی، شقاقی شهری از کارگزاران نظام با «سیخ زدن به دولت» روزهای بدتری را برای معیشت مردم پیش‌بینی کرد و اذعان کرد؛ بیشترین بخش درآمدهای دولت در این مدت، درآمدهای مالیاتی است (یعنی پولی که دولت از مردم می‌گیرد) و با این وضعیت، تا پایان سال هم افزایش مالیاتها و سقوط زندگی مردم، هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

 

جهان صنعت از باند مغلوب نوشت: بر‌اساس جدید‌ترین گزارش شاخص آزادی اقتصادی فریزر (که یک استاندارد جهانی است) جایگاه ایران با این دولت، در میان ۱۶۵ کشور، به رتبه ۱۶۰ قرار سقوط کرده است. در این رتبه‌بندی، ده کشور قعر جدول که در کنار ایران قرار دارند عبارتند از؛ کنگو، الجزایر، آرژانتین، لیبی، یمن، سودان، سوریه، زیمبابوه و ونزوئلا

 

اخیراً یحیی ابراهیمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که اساساً با رانت همین باند رئیسی به عضویت مجلس ارتجاع رسانده شده، درباره علل کمبود دارو گفت: مشکل این است که با مردم صادق نیستیم و مدام دروغ می‌گوییم و انتظار داریم مردم حرف ما را باور کنند. خود دولت می‌فهمد که مردم دروغهایش را قبول ندارند، ولی باز هم این رویه را ادامه می‌دهد، مردم فهم و درک‌شان بالاتر از ادبیات شماهاست و همه، دروغ را متوجه می‌شوند.

 

و در یک تصفیه حساب باندی دیگر، حقیقت پور عضو پیشین مجلس ارتجاع درباره نمایش ساختگی انتخابات نظام و نفوذ پول‌های کثیف به خیمه‌شب‌بازی انتخابات گفت: «متأسفانه در هر انتخابات شاهد این هستیم که بعضی‌ها تخلف می‌کنند و با چمدانهای پول در حوزه‌های انتخابیه شناسنامه می‌خرند و رأی را جابه‌جا می‌کنند. من در حوزه‌های انتخاباتی خودم این موضوع را دیده‌ام و عکس و فیلم همه این‌ها را دارم».

 

این، البته تنها یک عکس فوری از وضعیت آشفته و درهم ریخته نظامی است که تلاش می‌کند با سرکوب مردم در داخل و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی به خارج، عمر دیکتاتوری‌اش را «روز به روز»! تمدید می‌کند تا روزی که همین ظرفیت «روزمرگی» را هم در برخوردهای متوالی با قیامهای مردمی از دست بدهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b73ee76d-3120-4b41-a7cf-16f030d76eac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات