728 x 90

عضو مجلس ارتجاع: خط فقر در تهران به ۳۰میلیون تومان رسیده است

تورم و گرانی - عکس از آرشیو
تورم و گرانی - عکس از آرشیو

عضو مجلس ارتجاع: خط فقر در تهران به ۳۰میلیون تومان رسیده است
خبرگزاری حکومتی خبر آنلاین در گزارشی به تاریخ سه‌شنبه ۲۳خرداد به‌نقل از محمد باقری بنایی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع خبر از رسیدن خط فقر در تهران به ۳۰میلیون تومان داد.
این عضو مجلس ارتجاع در سخنان خود با اعتراف به تورم افسار گسیخته در ایران در دولت رئیسی جلاد، وحشت خود از بروز مسائل اجتماعی و سیاسی را بیان کرد و گفت: «با توجه به تورمی که در یکی دو سال اخیر شکل گرفته به نظر می‌رسد که در تهران خط فقر ۳۰میلیون تومان باشد. با توجه به شرایط مسکن، اجاره، معیشت و تورم مشاهده می‌کنیم که قشر متوسط جامعه عملاً به سمت حاشیه‌نشینی در تهران و یا شهرهای همجوار سوق پیدا کرده و به همین علت ممکن است در آینده نه چندان دور شاهد مسائل اجتماعی و سیاسی متعدد باشیم».
باقری بنایی در ادامه با اعتراف به‌عملی نشدن آزادسازی دلارهای بلوکه شده رژیم اضافه کرد: «آزادسازی دلارهای بلوکه شده عملاً اتفاق نخواهدافتاد و دلاری به ایران ارسال نخواهد شد؛ احتمالاً به ازای دلارهایی که در عراق، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی و... داریم به ایران کالاهای اساسی مثل دارو خواهند داد».
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعتراف به وخامت اوضاع اقتصادی و بی‌اثری تزریق دلار ادامه داد: «از طرفی این مبالغ حتی اگر به‌صورت آزاد هم در اختیار ایران قرار داده شود آن‌قدر جزیی است که برای اقتصاد ایران نقش مسکن هم نخواهد داشت.
حتی با ۱۰۰میلیارد دلار منابع ارزی که به‌گفته بانک مرکزی در کشورهای دیگر داریم هم نمی‌توان برای کشور کار مهمی انجام داد، چون آن‌قدر هزینه‌های دولت سرسام‌آور بالا رفته که این مبالغ شاید برای چند ماه کافی باشد، اما برای طرح‌های بلندمدت کافی نیست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fcdec15-1f50-48a7-b219-52dd291fdfb7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات