728 x 90

فراخوان به اقدام فوری برای نجات رضا رسایی و حبیب دریس دو زندانی سیاسی در معرض اعدام

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فراخوان به اقدام فوری برای نجات رضا رسایی و حبیب دریس دو زندانی سیاسی در معرض اعدام

مقاومت ایران کمیسرعالی و شورای حقوق‌بشر و نماینده ویژه ملل متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران و دیگر مراجع مدافع حقوق‌بشر و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات رضا رسایی و حبیب دریس دو زندانی سیاسی محکوم به اعدام که در آستانه اجرای حکم هستند فرامی‌خواند. حکم مسخرهٔ اعدام هنرمند زندانی توماج صالحی نیز باید عاری از هر گونه ابهام و بازیهای شناخته‌شده آخوندی لغو و اعلام شود.

رضا رسایی۳۴ ساله، از هموطنان کرد در آذرماه ۱۴۰۱ توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر و برای گرفتن اعترافهای اجباری تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفت. پرونده رضا رسایی که در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه به سر می‌برد به دایره اجرای احکام فرستاده شده است.

جبیب دریس از هموطنان عرب در بهمن‌ماه سال ۹۷ دستگیر و پس از شکنجه‌های وحشیانه به همراه ۵ تن دیگر از هموطنان عرب محکوم به اعدام شد. حبیب روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت به سلول انفرادی منتقل شده است.

خامنه‌ای در محاصره بحرانهای داخلی و خارجی و برای منحرف کردن اذهان عمومی و جلوگیری از بالا‌گرفتن قیام، روند جنایت و صدور احکام اعدام را تشدید کرده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ اردیبهشت۱۴۰۳ (۲۷ آوریل ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e7e36b7-4201-4ee3-a547-a66f68ff1ab7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات