728 x 90

مجله بلژیکی «پان»: کنفرانس همبستگی با زنان ایران با شرکت رؤسای جمهور سابق و نخست وزیران و وزرا

کنفرانس همبستگی با زنان ایران با شرکت رؤسای جمهور سابق و نخست وزیران و وزرا
کنفرانس همبستگی با زنان ایران با شرکت رؤسای جمهور سابق و نخست وزیران و وزرا

مجله بلژیکی «پان»

کنفرانس همبستگی با زنان ایران

با شرکت رؤسای جمهور سابق و نخست وزیران و وزرا

نمایندگان پارلمان از ۲۴کشور جهان

مجله بلژیکی «پان» درباره کنفرانس در همبستگی با زنان ایرانی به‌مناسبت روز جهانی زن در پاریس نوشت: این کنفرانس با شرکت مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران و ۴۱شخصیت از جمله رؤسای جمهور سابق، نخست وزیران و وزرا و هم‌چنین نمایندگان پارلمان از ۲۴کشور در این کنفرانس بزرگ زنان شرکت کردند.

مجله بلژیکی پان در ادامه نوشت: سخنران اصلی، مریم رجوی در سخنان خود از جمله گفت: از همین جا من به خواهران شورشگرم در ایران، به‌ویژه به نسل جوان پیشتاز می‌گویم: نجات این میلیون‌ها زن ایرانی که در زنجیر ظلم، فقر و استثمار به سر می‌برند، در دستان شماست. برخیزید! برخیزید و سراسر ایران و جهان را پر کنید از این فریاد: نه به حجاب اجباری نه به دین اجباری نه به حکومت اجباری! ما می‌توانیم و باید دیکتاتوری مذهبی را سرنگون کنیم!

مجله بلژیکی پان به بخشهایی از سخنان شخصیتهای شرکت‌کننده در این کنفرانس اشاره کرد و نوشت: نجات والو بلقاسم، وزیر سابق آموزش و پرورش فرانسه، گفت: «زنان ایرانی بیش از ۴۰سال است علیه رژیم می‌جنگند. آنها مصمم به سرنگونی این رژیم برای ایجاد یک جمهوری دموکراتیک هستند».

میشل آلیو ماری، که در سمتهای مختلف وزارتی مسئولیت داشته گفت: مقاومت در برابر کسانی که ما را انکار می‌کنند برای ما نه تنها یک ضرورت بلکه یک وظیفه است».

آنالی یاتین ماکی نخست‌وزیر سابق فنلاند: «رژیم هیچ‌گونه حقوق یا کرامت انسانی را برای زنان قائل نیست. همه ما به اینجا آمدیم تا از زنان ایرانی حمایت کنیم و من مطمئنم که صدای تغییر شنیده می‌شود».

خانم ویجه فریبرگا، رئیس‌جمهور سابق لتونی،: «امروزه ایران نه تنها از یک حکومت دینی وحشیانه رنج می‌برد که نیمی از جمعیت آن، به‌ویژه زنان را از انسانیت خارج کرده است. اما شما باید پیروز شوید زیرا بشریت نمی‌تواند شما را از دست بدهد».

روزالیا آرتیاگا سرانو، رئیس‌جمهور سابق و معاون رئیس‌جمهور اکوادور: «شورای ملی مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی در مبارزه خودش برای تحکیم حقوق همه، به‌ویژه زنان در ایران، شجاعت و بینش نشان داده است.

اینگرید بتانکور که بیش از ۱۰ سال در مورد گروه اصلی اپوزیسیون ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران (OMPI) تحقیق و بررسی کرده است، از تجربه شخصی خودش درباره کارزار اطلاعات نادرست رژیم ایران علیه مریم رجوی و زنان مجاهدین خلق ایران صحبت کرد و گفت

نقش مریم رجوی در توانمندسازی و رهبری این جنبش ضروری بود. من هدف اطلاعات نادرست قرار گرفتم ولی اکنون من اینجا هستم چون بعد از ۱۵سال بودن با شما، من می‌دانم که در جای درستی هستیم. امروز که با دروغ و شیطان‌سازی مریم رجوی روبه‌رو می‌شوم از این دروغها منزجر می‌شوم. زنان مقاومت ایران از مریم رجوی الهام گرفته‌اند. این یک جنگ جنسیتی نیست، بلکه یک انقلاب فرهنگی است».

دومینیک آتیاس، وکیل سرشناس فرانسوی، با ابراز تحسین خودش از زندانیان سیاسی ایرانی که در برابر آخوندها سر تعظیم فرود نمی‌آورند، خطاب به حضار زن ایرانی گفت: شما شاه و شیخ را نمی‌خواهید. شما وارث ایران هزاران ساله هستید، کشوری که زنان همیشه با استبداد مبارزه کرده‌اند.

شما راه کسانی را دنبال می‌کنید که مانند سال ۱۹۰۶، بیش از یک قرن پیش، در آغاز انقلاب مشروطه، به‌طور مسلحانه به خیابان‌ها آمدند تا با ستمگر زمان مبارزه کنند.

لیندا چاوز که به‌عنوان مدیر روابط عمومی کاخ‌سفید فعالیت می‌کرد، گفت بدون تغییر رژیم هیچ تغییری در ایران رخ نخواهد داد،

کندیس برگن، وزیر سابق کانادا و رهبر حزب محافظه کار، در سخنرانی خودش مریم رجوی را این‌گونه مورد خطاب قرار داد: رهبری شما منبع الهام برای زنان و مردان است. و من می‌خواهم از شما به‌خاطر شیوه‌ای که مردان را نیز شامل می‌کنید تشکر کنم.

سایت پان (بلژیک) ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7985bed4-d2c0-4dda-bb1f-4add904858a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات