728 x 90

محمود عباس: وضعیت در شهر «رفح» اسفبار و خطرناک است

محمود عباس رئیس دولت فلسطین
محمود عباس رئیس دولت فلسطین

العربیه روز دوشنبه ۳۰بهمن در مورد جنگ غزه و کوچ اجباری مردم آن به نقل از محمود عباس نوشت: دولت نتانیاهو بر ادامه جنگ غزه و کوچ اجباری فلسطینیان اصرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا» محمود عباس یک‌شنبه ۲۹ بهمن در دیدار با رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین تأکید کرد که دولت نتانیاهو و ارتش اسراییل هنوز بر ادامه جنگ تجاوزکارانه خود به نقاط مختلف نوار غزه و به‌ویژه شهر «رفح» با هدف کوچ اجباری فلسطینینان اصرار دارند.

رئیس دولت فلسطین افزود: «نه ما و دوستانمان و همه دنیا به هیچ‌وجه این اقدامات را نمی‌پذیرند».
او با اشاره به این‌که نشست کادر رهبری فلسطینیان برای بررسی وضعیت غزه، جلوگیری از تجاوزات و توقف هر گونه اقدامی برای کوچاندن فلسطینیان از خاک و سرزمینشان صورت گرفته، گفت: وضعیت در شهر «رفح» اسفبار و خطرناک است و رهبری فلسطین باید هر چه سریع‌تر اقدام کند».
محمود عباس هم‌چنین بر «ادامه تلاش‌ها برای تقویت وحدت ملی در چارچوب سازمان آزادیبخش فلسطین تنها نماینده قانونی مردم فلسطین، تعهد به برنامه سیاسی مصوبه پارلمانهای متوالی و تعهدات بین‌المللی آن، پایان دادن به اشغال، ایجاد کشور مستقل فلسطین بر سرزمینهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی» تأکید کرد.
بر اساس این گزارش، در این نشست کمیته‌یی برای «اجرای اقدامات عملیاتی برای توقف تجاوزات اسراییل علیه نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس، خنثی کردن همه طرح‌های اسراییلی علیه فلسطینیان و تلاش برای بسیج حمایت‌های بین‌المللی در به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین و پایان دادن به اشغالگری» تشکیل شد.
وزارت‌خارجه فلسطین یکشنبه در واکنش به تصمیم دولت اسراییل برای رد به‌رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین دز بیانیه‌یی اعلام کرد که عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل نیازی به «مجوز یا اجازه» بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، ندارد.
این در حالی است که خبرگزاری فلسطین گزارش داد شامگاه یکشنبه در نتیجه بمباران مناطق نصیرات، الزویده و دیر البلح در مرکز نوار غزه توسط ارتش اسراییل ۷۰نفر کشته شدند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/202ae496-c79b-47c3-a76b-5d511ee98dd1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات