728 x 90

مرکز آمار رژیم: سال تحصیلی گذشته نزدیک به یک میلیون ترک‌تحصیل کرده‌اند

دانش آموز
دانش آموز

مرکز آ‌مار رژیم سه‌شنبه ۷ فروردین، در آخرین گزارش خود اعلام کرد، بررسی داده‌ها از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در مقاطع تحصیلی مختلف ۹۲۹هزار و ۷۹۸نفر از تحصیل بازماندند که در این میان ۱۵ تا ۱۷ساله‌ها بیشترین تعداد بازماندگی از تحصیل را داشتند.

کارشناسان در این باره گفته‌اند آموزش و پرورش در ایران با چالشهای زیادی از جمله بازماندگی از تحصیل، ترک تحصیل، افت کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان و... مواجه است. نتایج آزمونهای بین‌المللی و آزمونهای داخلی هم نشان از افت کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان ایرانی می‌دهد.
مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم نیز اعتراف کرده است که فقر عامل اصلی بازماندگی از تحصیل و ترک‌تحصیل کودکان در ایران است.
مرکز آمار رژیم در تازه‌ترین گزارش خود از شاخصهای اجتماعی به وضعیت تحصیلی افراد از جمله نرخ باسوادی، ترک‌تحصیل و بازماندگی از تحصیل پرداخته است. بررسی داده‌های این مرکز نشان می‌دهد که سال تحصیلی گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۲) در مقاطع تحصیلی مختلف ۹۲۹هزار و ۷۹۸نفر از تحصیل بازماندند.
در ادامه این گزارش آمده است، بررسی جزئیات آمار‌های بازماندگی از تحصلی نشان می‌دهد که بیشترین آمار بازماندگان از تحصیل مربوط به مقطع متوسطه دوم است.
سال تحصیلی گذشته جمعیت ۱۵ تا ۱۷ ساله‌ها، سه میلیون و ۵۵۲ هزار و ۸۸۹ نفر بود. از این میان، ۵۵۶ هزار و ۹۹۴ نفر از آنها از تحصیل بازماندند. ۲۹۵ هزار و ۱۰۱ نفر از بازماندگان از تحصیل در این مقطع را پسران و مابقی را دختران تشکیل می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b18d568c-8ce2-4ef5-945a-0953528e0a43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات