728 x 90

نشنال امارات: ایرانیها در اینستاگرام کلیه می‌فروشند تا از مشکلات اقتصادی جان سالم به در ببرند

فروش کلیه در ایران آخوندزده - عکس از آرشیو
فروش کلیه در ایران آخوندزده - عکس از آرشیو

نشنال امارات روز ۲۳تیرماه در گزارشی نوشت: ایرانیها در اینستاگرام کلیه می‌فروشند تا از مشکلات اقتصادی جان سالم به در ببرند.
کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز مغز استخوان، کبد و قرنیه را در شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌کنند.
اقتصاد در حال فروپاشی ایران بسیاری را به سمت اقدامات شدید برای گذران زندگی سوق داده است، با افزایش تعداد افرادی که برای زنده ماندن اعضای بدن خود را می‌فروشند.

در یکی از خیابانهای معروف در نزدیکی میدان ولیعصر تهران، دیوارها پر از تابلوهای تبلیغاتی اعضای بدن برای فروش است و فروشندگان گروه خون، سن و شماره تلفن خود را در کنار لیست کبد، کلیه و قرنیه قید کرده‌اند.

کیهان، ۳۹ساله، گفت که او «نمی‌تواند شمارش کند» چند نفر برای خرید کلیه‌اش با او تماس گرفته‌اند، که او در توئیتر، اینستاگرام و تلگرام تبلیغ کرده است، جایی که برخی از کانال‌های فروش اعضای بدن دهها هزار مشترک دارند...
این کارگر ساختمانی سابق گفت که از زمانی که پول خود را در یک معامله ساخت و ساز مربوط به زمینهای جعلی از دست داده است، نتوانسته زندگی خود را تأمین کند.
او از خانه‌اش در غرب ایران به نشنال گفت: «این تصمیم واقعاً سخت بود، اما متأسفانه چاره‌ای نداشتم. او می‌گوید پس از یافتن خریدار و توافق بر سر قیمت نهایی، آزمایش‌های پزشکی را انجام خواهد داد. راه‌حل چیست؟ کسانی که کلیه یا کبد خود را می‌فروشند در پایان زندگی خود هستند و چاره دیگری ندارند».

ایران تنها کشوری در جهان است که فروش کلیه در آن قانونی است...
سیما ۳۰ساله در یک ماه گذشته سعی کرده کلیه خود را بفروشد تا مخارج زندگی خود را تأمین کند.

او گفت که شرایط اقتصادی او را مجبور کرده است که کلیه خود را در تلگرام تبلیغ کند.

سیما گفت: «من نمی‌خواهم خانواده‌ام مثل من در فقر زندگی کنند. من می‌خواهم برادر و خواهرم بدون نگرانی پول به مدرسه بروند و درس بخوانند. خرید مایحتاج اولیه مانند لباس و غذا برای مردم دشوار است. ده درصد مردم توان خرید لباس را ندارند و قیمت مرغ در عرض شش ساعت ۲۰هزار تومان [۵ دلار] افزایش می‌یابد»... .

فروشنده دیگری به نام محمد ۲۵ساله نیز کبد، کلیه و مغز استخوان خود را برای فروش در تلگرام تبلیغ کرده است. او به نشنال گفت که وضعیت اقتصادی، همراه با از دست دادن شغلش، او را وادار کرد که یک ماه پیش یک آگهی درج کند. من چاره دیگری ندارم. دیگه چیکار کنم؟»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a35aacb-aff8-482c-ac9b-2569f2b74f04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات