728 x 90

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا اجرای قوی‌تر تحریم‌های نفتی علیه ایران را خواستار شدند

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا، از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات، خواستار اجرای قوی‌تر تحریم‌های نفتی علیه ایران شدند.

جمعی متشکل از ۶۲ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و همزمان گروهی دیگر متشکل از ۱۸ سناتور در سنای آمریکا با ارسال نامه‌یی به جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور، این درخواست را مطرح کرده‌اند.

نمایندگان کنگره و سناتورها از دولت بایدن خواسته‌اند با توجه به این‌که «در چهار ماهی که از حمله از غزه به جنوب اسراییل می‌گذرد، فعالیت گروه‌های نیابتی ایران در سراسر خاورمیانه افزایش پیدا کرده»، حلقه تحریم‌های نفتی علیه رژیم ایران را تنگ‌تر کند.

در نامه ۶۲ نماینده فوق آمده است که متعاقب این رویداد، حملات نیروهای نیابتی تحت حمایت ایران به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه افزایش پیدا کرده و «دولت باید کوچک‌ترین مدارا با صادرات پرسود نفت ایران را کنار بگذارد».

این نمایندگان گفته‌اند که دولت بایدن «اقدامات اجرایی علیه محموله‌های نفتی ایران را به‌عنوان بخشی از مذاکرات با ایران کاهش داده و این سیاست اکنون باید برعکس شود».

نامه ۱۸ سناتور نیز که پنج نفر از آنان از حزب دموکرات هستند، به‌طور خاص از دولت بایدن خواسته‌اند تا تحریم‌های بیشتری را علیه کشتی‌های حامل نفت ایران و هم‌چنین بنادر و پالایشگاههایی که این نفت را فرآوری می‌کنند، اعمال کند.

هر دو لایحه به‌دنبال اعمال تحریم‌های اضافی علیه چین به‌دلیل خرید نفت از ایران هستند و سناتورها در نامه خود خواستار تصویب این دو لایحه شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a55c06c8-28c0-4c26-8160-51997e4a0264"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات