728 x 90

واشنگتن پست: نیروهای دریایی آمریکا محموله‌های تسلیحاتی از ایران برای حوثی‌ها را رهگیری می‌کنند

کمک تسلیحاتی رژیم ایران به حوثی‌ها
کمک تسلیحاتی رژیم ایران به حوثی‌ها

واشنگتن پست - یکشنبه اول بهمن نوشت: در حالی که حوثی‌ها قول می‌دهند که حملاتشان را ادامه دهند، آمریکا برای کمپین پایدار [علیه حوثی‌ها] آماده می‌شود.

مقامات آمریکایی اما اذعان دارند که مشخص نیست چه زمانی توانایی نظامی این گروه به اندازه کافی از بین می‌رود.

دولت بایدن پس از ۱۰روز حمله که نتوانست حملات حوثی‌ها علیه تجارت دریایی را متوقف کند، در حال طراحی برنامه‌هایی برای یک کارزار نظامی مستمر با هدف قرار دادن حوثی‌ها در یمن است.
این موضوع نگرانی برخی از مقامات را برانگیخته است که یک عملیات بدون پایان می‌تواند صلح شکننده در یمن را از مسیر خود خارج کند و واشنگتن را وارد درگیری غیرقابل پیش‌بینی دیگری در خاورمیانه کند.

کاخ‌سفید روز چهارشنبه مقامات بلندپایه‌ای را برای بحث در مورد گزینه‌هایی برای راه پیشرو در واکنش رو به رشد دولت آمریکا به جنبش حوثی مورد حمایت ایران تشکیل داد.
این در حالیست که حوثی‌ها متعهد شده‌اند به‌رغم عملیات تقریباً روزانه برای انهدام رادارها، موشکها و رادارهای و هواپیماهای بدون سرنشین حوثی‌ها به حملات خود در شبه جزیره عربستان ادامه دهند...

در عین‌حال، مقامات آمریکایی اذعان می‌کنند که نمی‌توانند تاریخ پایانی را مشخص کنند یا تخمینی برای زمان کاهش توان نظامی حوثی‌ها به اندازه کافی ارائه کنند.

نیروهای دریایی آمریکا نیز به‌عنوان بخشی از این تلاش، در حال کار برای رهگیری محموله‌های تسلیحاتی از ایران [برای حوثی‌ها]‌می‌باشند...

مقامات غربی بر این باورند که پیشرفته‌ترین تجهیزات توسط رژیم ایران برای حوثی‌ها ارائه می‌شود، که به‌گفته آنها یک عملیات قاچاق طولانی‌مدت توسط ایران به حوثی‌ها اجازه داده تا فراتر از مرزهای یمن دست به تهاجم بزنند...

یک مقام آمریکایی گفت روشن است که حوثی‌ها از ایران برای هدف قرار دادن [کشتی‌ها و...] کمک دریافت می‌کنند...

 

بنا بر گزارش سازمان ملل حکومت ایران هنوز هم به ارسال موشک و پهپادهای بدون سرنشین برای حوثی‌های یمن ادامه می‌دهد.

بنا بر گزارش محرمانه سازمان ملل‌متحد کمکهای تسلیحاتی ایران به شبه‌نظامیان حوثی در یمن پس از تحریم تسلیحاتی این کشور توسط شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در سال٢٠١۵ ادامه دارد.

خبرگزاری فرانسه امروز در این رابطه گزارشی را منتشر کرده است.

در گزارش کمیته کارشناسان که به شورای امنیت ارائه شده آمده است: "هم‌چنان بر این باوریم که موشکهای بالستیک کوتاه برد و جنگ‌افزارهایی دیگر، پس از تحریم تسلیحاتی این کشور در سال٢٠١۵، از ایران به یمن ارسال شده است."

در این گزارش ١٢۵صفحه‌یی آمده است: "اسلحه‌ای که حوثی‌ها به کار بردند که اخیراً توسط کارشناسان بررسی شده و موشکها و پهپادها از جمله آن است، ویژگی‌هایی شبیه جنگ‌افزارهای مشهوری دارد که در جمهوری اسلامی ساخته می‌شود."

در این گزارش که بازه زمانی ژانویه تا ژوئیه ٢٠١٨ را در بر می‌گیرد، آمده است: "تیم کارشناسان در سفری که اخیراً به سعودی داشت و طی آن بقایای دهها موشک را بررسی کرد، نوشته‌ها و نشانه‌هایی را بر روی این آثار به جا مانده کشف کرد که نشان می‌دهد ساخت ایران است."

در ادامه گزارش آمده است: "به نظر می‌رسد با وجود تحریم تسلیحاتی، هم‌چنان حوثی‌ها موشکهای بالستیک و پهپاد به دست می‌آورند که به احتمال زیاد هدف از آن، شدت بخشیدن به حملاتشان علیه اهدافی در سعودی باشد."

بنا بر ارزیابی کمیته کارشناسان: "این احتمال وجود دارد که اجزای موشکها خارج از یمن ساخته شده باشد، سپس به یمن ارسال شده و حوثی‌ها اقدام به مونتاژ آن کرده‌اند."

در نامه‌یی که رژیم ایران برای کمیته کارشناسان نوشته آمده است: "این موشکها مدل پیشرفته‌ای از موشکهای اسکاد است که بخشی از زرادخانه تسلیحاتی یمن پیش از آغاز بحران این کشور بود."

 

کمیته کارشناسان هم‌چنین می‌خواهد از اطلاعاتی اطمینان حاصل کنند که می‌گویند حوثی‌ها کمکهای مالی ماهانه‌ای از ایران به شکل سوخت دریافت می‌کنند. این در حالی است که تهران می‌گوید به حوثی‌ها کمک مالی نمی‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/170f76b3-6e3b-464e-be78-284bc18587fc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات