728 x 90

وال استریت ژورنال: پیشنهاد صلح عربی برای غزه

جنگ در غزه
جنگ در غزه

وال استریت ژورنال در مقاله‌یی به قلم نویسندگان، سامر سید و مارگریتا استانکاتی و لورنس نورمن به بررسی شرایط در منطقه خاورمیانه و جنگ در غزه پرداخته و بر اساس اطلاعات موجود از طرحی عربی برای پایان جنگ غزه خبر می‌دهد.
بر اساس مقاله وال استریت، «به گفته مقامات عرب، کشورهای عربی در حال کار بر روی پیشنهادی برای غزه پس از جنگ هستند که در ازای به‌رسمیت شناختن اسراییل از سوی عربستان، راهی به سوی تشکیل کشور فلسطینی ایجاد می‌کند.
این پیشنهاد که از طریق آمریکا به اسراییل ارائه شد، اولین طرح مشترک کشورهای عربی برای پایان دادن به جنگ در غزه و تعیین مسیری به سوی راه‌حل دو کشوری است».
مقاله در ادامه با اشاره به تحرکات آمریکا و اروپا در این زمینه اضافه می‌کند «این خبر در بحبوحه موج جدیدی از فعالیت‌های دیپلماتیک از سوی مقامات آمریکایی و اروپایی که به‌دنبال توقف درگیری هستند، منتشر شد. به‌گفته مقامات مصری، برت مک گرک، مشاور ارشد رئیس‌جمهور بایدن در خاورمیانه، روز دوشنبه برای گفتگو در مورد جنگ و سرنوشت گروگانهای اسراییلی وارد منطقه شد و قبل از عزیمت به قطر با مقامات مصری در قاهره دیدار کرد. در بروکسل، جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، گروهی از وزرای خارجه را رهبری کرد که با مقامات ارشد عرب و به‌طور جداگانه با اسراییل کاتز، وزیر خارجه اسراییل دیدار کرد».
نویسندگان مقاله در انتها با اشاره به افزایش فشارها بر اسراییل برای قبول راه‌حل دو کشوری و تن‌دادن به صلح می‌افزاید «تلاش‌های مک گرک، اتحادیه اروپا و مقامات عرب در حالی صورت می‌گیرد که اسراییل تحت فشار فزاینده بین‌المللی و داخلی است تا طرحی را ارائه کند که چه کسی بر غزه پس از جنگ حکومت خواهد کرد و چه کسی هزینه بازسازی آن را پرداخت خواهد کرد. فشار بین‌المللی بر اسراییل برای تغییر رفتار خود در جنگ یا پایان دادن به آن به‌طور کامل در حال افزایش است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53e64a36-2156-40ef-99d7-9916c5f4c1d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات