728 x 90

پرواز گوشت قرمز از سفره‌های مردم

گوشت قرمز
گوشت قرمز

سایت اقتصاد ۲۴ رژیم روز چهارشنبه ۲۰دی نوشت: چندی پیش آماری از میزان کشتار گوشت قرمز منتشر شد که توجه بسیاری از کارشناسان را برانگیخت. کاهش کشتار گوسفند در کلان‌شهر تهران از ۲۶هزار رأس با ۶هزار رأس و هم‌چنین افت این رقم برای گوشت گوساله از ۳۵هزار رأس به ۱۲هزار راس، به‌خوبی گواه وضعیت موجود است.

سقوط مصرف گوشت در سطح عمومی، یک هشدار جدیست؛ سفره‌های معیشتی که نه‌تنها روزبه‌روز لاغرتر بلکه کمرنگ‌تر می‌شوند و هنوز هیچ کاری برای جلوگیری از آن انجام نشده است.

اقتصاد ۲۴ افزود: آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار در ابتدای دیماه سال جاری نشان می‌دهد در انتهای پاییز ۱۴۰۱، قیمت گوشت قرمز و اقلام خوراکی مصرفی روزانه مانند گوجه فرنگی، نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲ برابر شده‌اند. بررسیها در آذر امسال نشان داده ۴قلم کالا بیش از ۱۰۰درصد نسبت به آذر سال گذشته رشد قیمت داشته‌اند.

با دو و نیم برابر شدن قیمت گوشت قرمز، دست متقاضیان کمتری به این کالا رسید؛ متقاضیانی که آنها هم در کش و قوس‌های گرانی، به‌زودی از خرید گوشت قرمز شانه خالی خواهند کرد. علاوه بر آن، کمبود عرضه از سودی دامداران نیز نه‌تنها به گران‌تر شدن این کالا دامن زد، بلکه مشکلات داخلی در بحث تنظیم بازار گوشت را بیش‌از‌پیش نشان داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2410242-ae77-4b96-bfc7-4ed7d0628f8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات