728 x 90

کاخ‌سفید گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران را مسئول این حمله مرگبار دانست

حضور نیروهای ارتش آمریکا در خاورمیانه
حضور نیروهای ارتش آمریکا در خاورمیانه

روزنامه نیویورک تایمز، روز یکشنبه ۸ بهمن در مطلبی با عنوان گسترش بحران خاورمیانه نوشت: کاخ‌سفید گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران را مسئول این حمله مرگبار دانست.
- سه نظامی آمریکایی روز یکشنبه در اردن کشته شدند و حداقل ۳۴ نفر دیگر در حمله پهپادی شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران، که اولین تلفات نظامی آمریکا در اثر آتش خصمانه در آشوب ناشی از جنگ اسراییل بود، به‌گفته دولت بایدن مجروح شدند.
- این آخرین حمله از حداقل ۱۶۴ حمله شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران علیه نیروهای آمریکایی در سوریه، عراق و اردن از زمان حملات هفتم اکتبر بوده است.
- حمله هواپیمای بدون سرنشین در اردن در روز یکشنبه نشان داد که شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران - چه در ایران یا سوریه، یا حوثی‌ها در یمن - با وجود تلاش‌های ارتش آمریکا برای تضعیف شبه‌نظامیان و جلوگیری از سقوط در یک منطقه گسترده‌تر و احتمالاً درگیری با خود ایران، هم‌چنان قادر به تحمیل عواقب جدی به نیروهای آمریکایی هستند. .
- سناتور راجر ویکر از می‌سی سی پی، جمهوری خواه ارشد کمیته نیروهای مسلح، گفت: «ما باید به این حملات مکرر ایران و نیروهای نیابتی آن با حمله مستقیم به اهداف ایرانی و رهبری آن پاسخ دهیم. پاسخ‌های دولت بایدن تاکنون تنها حملات بیشتر را باعث شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85182f1e-ea9c-4cc9-9173-2ad14d6d8685"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات