728 x 90

کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی در همبستگی با مردم و مقاومت ایران در ۲۰۰۰نقطه در ۴۰کشور (۷)

کنفرانسکنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی - رمضان۱۴۰۰
کنفرانسکنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی - رمضان۱۴۰۰

کنفرانس بین‌المللی عربی اسلامی

در ۲۰۰۰نقطه در ۴۰کشور

رمضان۱۴۰۰ (۱۴۴۲هجری قمری)

همبستگی عربی اسلامی با مردم و مقاومت ایران

برای پایان دادن به تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم آخوندی

سخنان

خلیل مرون - مدیر مسجد بزرگ اوری در فرانسه

شیخ داهو مسکین – دبیرکل شورای امامان فرانسه

اسقف جان پریچارد – اسقف آکسفورد (۲۰۱۴)

خلیل مرون - مدیر مسجد بزرگ اوری در فرانسه

بسم الله الرحمن الرحیم

خواهر بسیار عزیزم مریم رجوی، خوشبختم که امروز در کنار شما هستم، آن‌هم به‌رغم شرایط کووید. ولی با این‌که از هم دوریم، قلب‌هایمان به‌هم نزدیکند. برای شما و برای کلیهٴ مجاهدین که برای دموکراسی در ایران می‌جنگید، ماه رمضان خوبی را آرزو می‌کنم. رمضان ماه فداست، ماه بازگشت به سرچشمه، ماه نو شدن، ماه رحمت و تقوا و ماه اتحاد. آنچه برای شما در این سال آرزو می‌کنم این است که ماه رمضان ماه پیروزی باشد. آرزوی پیروزی بر استبداد در همهٔ جهان، به‌طور خاص در کشور تان می‌کنم.

گاهی اوقات به‌این فکر می‌کنم که چرا دیکتاتورها اسلام را به‌گروگان می‌گیرند؟ چرا به‌آن تصویری منفی می‌دهند؟

ماه رمضان، ماه برگشت به سرچشمه است، ماهی که وحی در آن صورت گرفت؛ همان اسلام. هنگامی‌که از محمد (ص) پرسیده شد که نزدیک‌ترین کس در نزد خدا کیست؟ وی نگفت مسلمانان، نگفت رهبران مسلمانان. او گفت، کسی که در خدمت انسانیت است.

در نهایت از آنجایی که اشرفی‌ها مرا از خانوادهٔ خود می‌دانند، به‌آنها می‌گویم: شما اشرفی هستید، من اشرفی هستم و اشرفی می‌مانم.

السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

شیخ داهو مسکین – دبیرکل شورای امامان فرانسه

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خانم رجوی، رمضان داستان زیبایی است. ماه معنویت، ماه همیاری، ماه اشتراک و گسترش معنویت و ما همدیگر را باز می‌یابیم، از این فرصت استفاده می‌کنم و به‌شما درود می‌فرستم، به‌مبارزه شما درود می‌فرستم و درود می‌فرستم به استقامت شما و به‌همکارانتان و به‌همهٔ مبارزان آزادی و برادران اشرفی. در این شب رمضان درود می‌فرستم به‌روح همهٔ کسانی که جان خود را فدای آزادی کرده‌اند، اعم از اشرفیان، ایرانیان و همهٔ آزادگان در سراسر جهان.

شما برای هدف والایی مبارزه می‌کنید، برای یک ایران آزاد، برای همهٔ خلق‌های ایران اعم از کرد و فارس و عرب و بلوچ. این امید همیشه ایران را به‌حرکت درآورده است. هیچ‌چیز نمی‌تواند مانع این شود که ایران یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تمدن بشری باشد، با همهٔ تنوعات قومی‌اش که با هم کار می‌کنند.

ایران به‌شما نیاز دارد. من بارها تکرار کرده‌ام و می‌کنم که خاورمیانه به‌شما نیاز دارد. همهٔ بشریت به‌شما نیاز دارد تا ایران آزاد باشد، دموکراتیک باشد و نقش خود را در تمدن اسلامی و بشری ایفا کند.

همه به‌مبارزه شما امید بسته‌اند، به‌فعالیت‌های شما و تلاشتان برای دادن مفهومی به‌زندگی در کشور بزرگ ایران.

این مبارزه‌یی است که شما از ۴۰سال پیش در پیش گرفته‌اید. وقتی جوان بودیم، در دانشگاهها مبارزه شما را دنبال می‌کردیم و الآن هم با شما آن‌را دنبال می‌کنیم. مبارزه شما فقط مربوط به‌شما نیست، مبارزه شما مبارزه‌یی است برای تمام بشریت.

در این ماه رحمت، خدا رحمت خود را نثار شما کند تا این کشور که مشعل راه تمدن و مشعل راه معنویت و مشعل دمکراسی و آزادی بوده دوباره تابش نور خود را از سرگیرد.

زنده باد ایران آزاد، زنده باد خانم رجوی و همهٔ همراهانشان.

و السلام‌علیکم

اسقف جان پریچارد – اسقف آکسفورد (۲۰۱۴)

رئیس‌جمهور برگزیده، خانم رجوی، سخنرانان برجسته، خانمها و آقایان،

بسیار خرسندم که امروز در این گردهمایی در آغاز رمضان در کنار شما هستم. مفتخرم که در این کنفرانس به‌شما بپیوندم تا از آرمان حقوق‌بشر، دمکراسی و آزادی دینی در ایران دفاع کنیم و آن را ترویج نماییم. زیرا هم‌چنانکه همه می‌دانیم وضعیت حقوق‌بشر در ایران هولناک است و مستمراً وخیم‌تر می‌شود، زیرا مقامات این کشور تلاش می‌کنند اعتراضات مردمی را خاموش کنند.

ما در اینجا گرد آمده‌ایم به‌نمایندگی از ادیان مختلف و حامیان یک ایران با جدایی دین از دولت تا به‌جهان نشان دهیم نبردی که در ایران جریان دارد نبرد بین ادیان نیست. بلکه نبردی است برای دستیابی و برخورداری مردم از حقوق مبنایی‌شان که به‌تمامی بشریت تعلق دارد.

مسیحیان، مسلمانان، یهودیان، بهاییان، اعضای اقلیتهای قومی کشور، همگی قربانی ستم در ایران هستند و همگی طی چهار دههٔ گذشته مورد سرکوب وحشیانه توسط مقامات این کشور قرار داشته‌اند.

در واقع، آنچه در ایران حاکم است رژیمی است که به‌وضوح از دین سوء‌استفاده می‌کند و نام خداوند را دستاویز توجیه و پیشبرد جنایات هولناک قرار می‌دهد. حال آن که باور راستین به‌خدا شامل باور به‌اخلاقیات عام یعنی عدالت و رحمت است که به‌واقع در تمامی ادیان بزرگ، مشترک است.

بنابراین فعالان از هر نوع، فعالان حقوق بشری، مخالفان، مسلمانان معتقد، اعضای اقلیتهای مذهبی و قومی ایران، همگی با دستگیری و محکومیت و گاه زندانهای طویل‌المدت و حتی اعدام به‌اتهام من‌درآوردی محاربه با خدا یا اتهامات امنیت ملی مواجهند.

این امر به‌وضوح غیراخلاقی و از نظر قانون بین‌الملل، غیرقانونی است.

مسیحیان اجازهٔ برگزاری آشکار مناسک‌شان را ندارند و مجبورند که آنها را در کلیساهای خانگی مخفی برگزار کنند و حتی در این حالت نیز خانه‌ها و معابد آنها ممکن است مورد هجوم قرار گیرد و اموالشان مصادره شود، صرفاً به‌خاطر این‌که مسیحی هستند. و ایرانیانی هم که بسیاری‌شان مسلمانان معتقد هستند وقتی این سرکوب را محکوم می‌کنند و به‌آگاهی‌بخشی در مورد آزار و اذیت جاری علیه مسیحیان و سایرین می‌پردازند با ارعاب و آزار و دستگیری و زندان مواجه می‌شوند، صرفاً به‌این علت که از شجاعت مخالفت علنی برخوردارند.

بنابراین گردهمایی امروز ما در آغاز رمضان نشان دهندهٔ این جبهه متحد علیه سرکوب در ایران و تأکیدی بر باور ما به‌آزادی دینی، حقوق‌بشر و دمکراسی برای ایران آینده است. و این البته همان چیزی است که در طرح ده ماده‌ای رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورای ملی مقاومت ایران، خانم رجوی مدون شده است.

امروز ما جنایاتی را که رژیم مرتکب شده در معرض توجه قرار می‌دهیم و بار دیگر جامعهٔ بین‌المللی را فرامی‌خوانیم تا برای آزادی آنهایی که ناعادلانه در حبس در زندانهای ایران به‌سر می‌برند، دست به‌عمل بزند، کسانی هم‌چون اعضای اقلیتهای قومی ایران، مسیحیان، مسلمانان، فعالان حقوق زنان، مخالفان مجازات مرگ، روزنامه‌نگاران و بسیاری دیگر. این وضعیت ناراحت‌کننده‌ای است.

ما در آغاز رمضان گرد آمده‌ایم تا ابراز همبستگی کنیم و موارد نقض حقوق‌بشر را برجسته‌ سازیم و جامعه بین‌المللی را ترغیب کنیم که یک هیأت حقیقت‌یاب به‌ایران بفرستد تا از زندانها بازدید کند و با زندانیان سیاسی و زندانیان عقیدتی دیدار نماید و نهایتاً ما اینجا گرد آمده‌ایم که از جامعهٔ بین‌المللی بخواهیم به‌مصونیت رژیم ایران پایان بخشد و رژیم و رهبرانش را برای دهه‌ها نقض سیستماتیک حقوق‌بشر مورد حسابرسی قرار دهد. با افتخار، با این فراخوانها همصدا می‌شوم.

در ماه مبارک رمضان برایتان آرزوی سلامتی دارم. شما همواره در افکار و در دعاهای ما جا دارید، زیرا شما به‌نبرد برای یک ایران آزاد و دمکراتیک ادامه می‌دهید. متشکرم.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/569bfae3-84fa-49a6-868a-aa8b8f0843d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات