728 x 90

کنفرانس در پارلمان انگلیس - فراخوان نمایندگان مجلسین انگلستان به حسابرسی از رژیم آخوندی

کنفرانس در پارلمان انگلستان
کنفرانس در پارلمان انگلستان

کنفرانس در پارلمان انگلستان

سخنرانی اعضای هر دو مجلس از احزاب مختلف

نقش مخرب رژیم ایران در منطقه-ارائه راه‌حل

فراخوان نمایندگان مجلسین انگلستان به حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر جنگ‌افروزی در منطقه

لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

حمایت از آلترناتیو دموکراتیک شورا و برنامه ده ماده‌یی خانم مریم رجوی

سخنرانیهای:

لرد دیوید آلتون- عضو مستقل مجلس اعیان
لرد بلینگهام –عضو مجلس اعیان، معاون وزیر خارجه در دولت کامرون
ترزا ویلیرز-نماینده پارلمان، وزیر پیشین محیط‌زیست

 

لرد دیوید آلتون- عضو مجلس اعیان:

رژیم ایران در حال دامن‌زدن به جنگ در منطقه است تا سرکوب زنان و مقاومت و جنبش‌های اعتراضی در ایران را پنهان کند.

یک استراتژی مؤثر برای مقابله با نقش مخرب رژیم در منطقه تحریم سپاه است.

جنبش مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران به رهبری خانم رجوی نقشه راه یک رژیم دموکراتیک را ارائه می‌دهد جامعه بین‌المللی باید این جایگزین دموکراتیک را به‌رسمیت بشناسند.

هیچ گزینه دیگری برای مردم ایران جز شورش علیه رژیم باقی نمانده است.

دولت ما باید حق مردم ایران و کانون‌های شورشی آنها را برای مقاومت و دفاع از خود در برابر رژیم وحشی و سپاه پاسداران بی‌رحم آن به‌رسمیت بشناسد.

بیش از ۴۰سال از زمانی که برای اولین بار در جلسه‌یی از جانب مقاومت ایران صحبت کردم می‌گذرد و همین نکته را با همکارانی مانند ترزا ویلیرز و دیگران که در این جلسه هستند تکرار کرده‌ام، که هر چقدر هم که طول بکشد، باید ادامه دهیم و ادامه دهیم. تا زمانی که نوع تغییری را ببینیم که مارگارت در سخنرانی خود چند لحظه پیش برای ما بیان کرده است.

حالا خانم رجوی، خیلی خوب است که یک بار دیگر در این جلسه مهم و به موقع مربوط به ایران با ما همراه باشید اکنون دوستان، من فکر می‌کنم این واقعیت که ما در این زمان به‌طور منظم با هم ملاقات می‌کنیم، همان‌طور که بارونس ایتون گفته است، نشان‌دهنده بسیاری از زمینه‌های نگرانی و مسائل فوری است که باید به آنها رسیدگی شود سپس می‌بینیم که نیابتیها از طرف رژیم ایران فعالیت می‌کنند. ما حوثی‌ها و آسیب‌هایی را که به کشتیرانی بین‌المللی وارد می‌کنند، وهم‌چنین بخش‌هایی از جمعیت یمن را در جنگی وحشتناک می‌بینیم که همواره ادامه داشته است، هم‌چنین تهدیدات حزب‌الله در جنوب لبنان و آنچه در این جنگ دیده‌ایم.

بنابراین ما این گروهها و سازمانها را داریم که با یکدیگر کار می‌کنند، یکدیگر را مسلح می‌کنند، به یکدیگر کمک مالی می‌کنند، ما نباید آنها را به‌صورت منفرد و جداگانه ببینیم. آنها بخشی از یک رشته هستند. همان‌طور که شنیده‌ایم، حملات بیشتری به نیروهای نظامی به نیروهای در حال خدمت ایالات متحده صورت گرفته است، اما این زمانی است که دیروز در صفحه اول تایمز گزارش شد که پلیس ضدتروریسم در اینجا در بریتانیا نسبت به افزایش خطرات خشونت و آدم‌ربایی توسط رژیم ایران در بریتانیا هشدار داده‌اند. MI۵ دیروز گزارش داد که چندین طرح ترور و آدم‌رباییِ برنامه‌ریزی شده در دو سال گذشته در اینجا در بریتانیا کشف شده است. من و همکارم لرد پولاک توسط رژیم ایران تحریم شده‌ایم، و من و استوارت پولاک موافقیم که این نشان افتخار است، اما این بیشتر آزمونی برای سکوت است تا ارعاب و جلوگیری از مشارکت مردم در بحثهای دموکراتیک.

موضوع امروز یک استثنا نیست و یک راهبرد مهم برای مقابله با نقش مخرب رژیم ایران در خاورمیانه است. اجماع بین‌المللی امروز این است که رژیم ایران یک تهدید جدی است. خوب، ما دهها سال است که هر سال به آنها می‌گوییم.

از آنجایی که انگلستان و سایر دولتهای غربی در حال بررسی همکاری و استراتژی لازم هستند، دو نکته حیاتی وجود دارد. اول، رژیم ایران در حال تشدید درگیری در خاورمیانه است، نه به این دلیل که قوی است، بلکه به این دلیل که ضعیف است. و ثانیاً، رژیم ایران در حال دامن‌زدن به جنگ در منطقه است تا سرکوب داخلی خود، به‌ویژه بر زنان ایران، و ادامه سرکوب مخالفان دموکراتیک ایران، مقاومت و جنبش‌های اعتراضی در ایران را پنهان کند. همان‌طور که شنیده‌ایم این را تعداد اعدامها که رکورد زده است، و تشدید فشار بر زندانیان سیاسی و معترضان بازداشت شده در کشور از زمان حملات ۷ اکتبر توسط حماس به اسرائیل، ثابت می‌کند. این را نیز پرونده‌های ساختگی و رسیدگیهای قضایی قوه قضاییه فاسد رژیم علیه بیش از ۱۰۰عضو و هوادار مجاهدین خلق مقیم خارج از کشور ثابت می‌کند. این اتهامات و روندهای ساختگی راه رژیم برای ایجاد زمینه برای توطئه‌های تروریستی بیشتر علیه اپوزیسیون داخلی و گسترش آزار و شکنجه داخلی و تعقیب ناراضیان به سرزمینهای اروپایی است. این مسأله ساده‌ای است. ما نمی‌توانیم و نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. در نتیجه، بهترین متحدان و شرکای ما برای یک استراتژی مؤثر برای مقابله با نقش مخرب رژیم در خاورمیانه، مردم ایران و سازمان آنها هستند. جنبش مقاومت سازمان‌یافته آنها به رهبری خانم رجوی. برنامه ۱۰ ماده‌ای او، نوعی ۱۰ فرمان او برای منطقه، اینها چیزهای مهمی در مورد آینده ایران هستند. آنها نقشه راه یک رژیم دموکراتیک را ارائه می‌دهند. این یک راه‌حل روشن و دیرپای ایران برای تهدیدات رژیم ارائه می‌دهد، نه راه‌حلی که توسط آمریکا یا بریتانیا یا اتحادیه اروپا طراحی شده باشد بلکه توسط مردم ایران برای آینده ایران طراحی شده است. زمان آن فرا رسیده است که دولت انگلستان و جامعه بین‌المللی این جایگزین دموکراتیک مردمی را به‌رسمیت بشناسند.

رژیم ایران با سرکوب مطلق، مردم ایران را از اساسی‌ترین حقوقشان محروم کرده است. اعتراضات مشروع مردم به طرز وحشیانه‌ای سرکوب می‌شود. معترضان قیام۲۰۲۲ در زندانهای سراسر کشور تحت شکنجه شدید به سر می‌برند و در بسیاری از موارد منتظر اعدام هستند. همه راه‌ها برای تغییر مسالمت‌آمیز توسط رژیم مسدود شده است. هیچ گزینه دیگری برای مردم ایران باقی نمی‌گذارد جز این‌که علیه رژیم شورش کنند، همان‌طور که در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر که اکنون ۷۵ سال از عمر آن می‌گذرد تصریح شده است. ما سالگرد آن را جشن گرفتیم. حق مردم برای شورش علیه سرکوب و استبداد را به‌رسمیت می‌شناسد. غرب باید این حق مقاومت را برای مردم ایران به‌رسمیت بشناسد، مردم ایران شجاعت و اراده لازم برای به چالش کشیدن قدرت مطلق رژیم را دارند. جوانان ایرانی، دختر و پسر جوان، با شورش علیه رژیم جان خود را به خطر می‌اندازند. مقاومت با گسترش خود شبکه اجتماعی گسترده‌یی در داخل کشور دارد. این کانونها فعالانه تلاش می‌کنند تا دیوار سرکوب را بشکنند تا مردم ایران بتوانند سرنوشت خود را به دست بگیرند. در این شرایط، من فکر می‌کنم دولت ما نیز باید حق مردم ایران و کانون‌های مقاومت آنها را برای مقاومت و دفاع از خود در برابر رژیم وحشی و سپاه پاسداران بی‌رحم آن به‌رسمیت بشناسد. من با گفته‌های بارونس ایتون در مورد لیست‌گذاری سپاه بسیار موافقم.

واضح است که رژیم تمام کشور را از پلیس، سپاه و نیروهای مسلح، قوه قضاییه و وزارت اطلاعات بسیج کرده است تا علیه مردم ایران و جنبش مقاومت به جنگ بپردازند. رژیم این کار را در حالی انجام داده است که در چهار دهه اخیر چه در داخل و چه در خارج از کشور از مصونیت از مجازات برخوردار بوده است بنابراین، یک استراتژی مؤثر برای مقابله با نقش مخرب رژیم در منطقه باید مستلزم تحریم سپاه و آغاز آن باشد. مجلس خواهان آن است، وزارت کشور و سرویسهای اطلاعاتی از آن حمایت می‌کنند، و برای دولت نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است.

راهبرد ما هم‌چنین باید جلوی منابع درآمدی و نقدی رژیم را با تحریم نفت ایران و با تحریم مقام‌های بالای رژیم بگیرد.

انگلیس و شرکای ما باید فوراً و به‌عنوان یک موضوع فوری، از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل درخواست کنند که یک هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی را به ایران برای بازدید از زندانهای رژیم، ملاقات با زندانیان سیاسی و معترضان بازداشت شده اعزام کند. نمی‌توانیم سکوت کنیم زیرا رژیم یک موج دیگر از اعدامها را برای ماندن در قدرت مانند تابستان ۱۹۹۸ انجام خواهد داد. همان‌طور که دیتریش بونهوفر که توسط نازی‌ها اعدام شد، گفت نگفتن، سکوت کردن است، حرف نزدن، حرف زدن است، عمل نکردن، عمل کردن است. ما مدیون ایران و مردم شجاع آن هستیم که هر دوی این کارها را انجام داده‌اند.

 

ترزا ویلیرز-نماینده مجلس عوام، وزیر پیشین محیط‌زیست

من به‌شدت به تغییر در ایران امیدوار هستم

امیدوارم که در نهایت بتوانیم آن جمهوری دموکراتیک را ببینیم

ایجاد آینده دموکراتیک برای ایران تأثیر فوق‌العاده مثبتی در منطقه خواهد داشت

متشکرم. خوب، خوشحالم که اینجا در میان بسیاری از دوستان و در حضور آنلاین خانم رجوی هستم. من در تعهد مجددم برای حمایت از کارزار آینده‌ای بهتر برای ایران به دیگران می‌پیوندم. و البته، می‌دانیم که وضعیت حقوق‌بشر در آنجا از بد، تبدیل به بدتر می‌شود. هر بار در این جلسات سعی می‌کنم آمار تکان‌دهنده کشتار به‌عنوان مجازات در ایران، که یکی از پرکاربردترین کشورهای جهان است را برجسته کنم. و من از توجیهات جلسه امروز متوجه شدم که حداقل ۸۶۴ نفر از مردم ایران قربانی مجازات اعدام در ایران در سال گذشته شدند. این یک تراژدی وحشتناک است. و البته بدتر اینجاست که برخی از افرادی که توسط رژیم اعدام شده‌اند در واقع کودک هستند. و ما باید هم‌چنان درباره مصیبت کودکان در ایران صحبت کنیم. نکته دیگر در مورد رژیم و نظام حقوقی آن، که من را نگران می‌کند، امکان کودک همسری و بهره‌کشی از کودکان است. من فکر می‌کنم ما هرگز نباید آن جنبه از شرارتهای رژیم تهران را فراموش کنیم. و البته، از آنجایی که امروز گردهم آمده‌ایم، می‌توانیم یکبار دیگر به مردان و زنان شجاعی که برای اعتراض بیرون آمدند، درود بفرستیم. شاید در غرب دیگر روی صفحات نمایشگر ما نباشد، اما همه ما می‌دانیم که در ایران افراد زیادی برای جامعهٔی بهتر و برای مبارزه با بی‌عدالتی تلاش می‌کنند. و البته ما شاهد آن طغیان عظیم مقاومت که پس از فاجعه مهسا امینی رخ داد، بودیم. و به‌ویژه، البته، آن دسته از زنان، افراد سالخورده و جوانان، حتی کودکانی که درگیر شدند و خواستار حقِ شنیده شدن، خواستار دموکراسی، و خواستار شیوه دیگری از اداره کشورشان بودند. و من فکر می‌کنم کاملاً درست است که انگلستان به‌طور قابل توجهی نظام تحریم‌هایش را علیه افراد و سازمانها در ایران گسترش داده است. من شخصاً همین چند روز پیش در کمیته‌یی حضور داشتم که آخرین دور تحریم‌ها علیه رژیم ایران را به رأی گذاشت. من هم مانند بسیاری دیگر در اینجا علاقمندم ببینم که تحریم‌ها با نسخه سپاه تکمیل شود. و امیدوارم روزی این اتفاق در اینجا بیفتد.

ما در موقعیتی آشفته، در چنین بی‌ثباتی، چنین بلاتکلیفی دیدار می‌کنیم که در کانون بسیاری از آنها، موضوع رژیم آخوندها در تهران قرار دارد.

بنابراین من به‌شدت به تغییر در ایران امیدوار هستم. امیدوارم که در نهایت بتوانیم آن جمهوری دموکراتیک و غیرمذهبی را ببینیم که به برابری زنان و اقلیتهای مذهبی احترام می‌گذارد و آزادی بیان و آزادی مطبوعات را مجاز می‌داند. و با توجه به این نوع فرصتها، با ایجاد آن آینده دموکراتیک برای ایران، می‌تواند تأثیر فوق‌العاده مثبتی در منطقه، در فرهنگ آن، با قدمت هزاره‌ها، و جمعیت بسیار تحصیل کرده آن‌که مصمم و سخت کوش هستند، بگذارد. چیزهای زیادی برای ارائه به جهان دارد. و این یک تراژدی بزرگ است که این فرصتها وجود دارد اما در نتیجه رژیم شیطانی که کشورشان را اداره می‌کند از آنها محروم می‌شوند. پس سپاسگزارم که از من خواستید برایتان صحبت کنم. و امیدواریم روزی به‌زودی شاهد ایرانی آزاد و دموکراتیک باشیم.

 

لرد بلینگهام –عضو مجلس اعیان، معاون وزیر خارجه در دولت کامرون:

با قدردانی و احترام به شما خانم رجوی و طرح ۱۰ ماده‌ای شما ما باید سیاست خود را در قبال ایران به‌طور کامل تغییر دهیم و مردم ایران را در اولویت قرار دهیم

خب واقعاً ممنونم خانم رجوی، شنیدن سخنان پرمحتوای شما، و هم‌چنین تواضع در پیروی از تعدادی از همکارانم که در این شب بسیار شیوا صحبت کرده‌اند، افتخار مطلق بود. من چیزی را که آنها می‌گفتند تکرار نمی‌کنم، زیرا فکر می‌کنم آنها واقعاً به نکات قوی اشاره کرده‌اند. این گروه‌های نیابتی هستند که توسط رژیم ایران حمایت مالی شده‌اند. و من فکر می‌کنم که از برخی جهات واقعاً مایه تأسف است، اما به بحران غزه و افزایش فعالیت این گروهها نیاز داشت تا برخی از شرارتهایی را که در حال وقوع است به گوش جهانیان برسانند. من با آنچه در مورد نقش شیطانی سپاه پاسداران گفته شد کاملاً موافقم. ما باید آنها را در اسرع وقت عملاً تعیین‌تکلیف کنیم. و این یعنی الان، من فقط فکر می‌کنم که ما باید با این واقعیت روبه‌رو شویم که رویکرد و سیاست اتحادیه اروپا، انگلستان و آمریکا در قبال ایران شکست‌خورده است. سیاست جاری مهار و تعامل با رژیم بوده است. و این آشکارا جواب نداده است. بنابراین ما به یک استراتژی جدید نیاز داریم. و من فکر می‌کنم این فوق‌العاده ساده است. من فکر می‌کنم که ما به‌عنوان ناتو و غرب باید تمام تلاش خود را برای خنثی کردن فعالیت‌های این گروه‌های تروریستی از جمله حزب‌الله انجام دهیم. و من فکر می‌کنم که واقعاً نیاز هست که بدون هیچ توهمی بگوییم که آنها تا زمانی که قدرت نظامیشان افزایش می‌یابد تسلیم نخواهند شد.

من فکر می‌کنم مهمترین چیز و آنچه که تا حالا از سخنرانیها روشن شده این است که ما قاطعانه اکنون نیاز داریم که با مردم ایران کار کنیم مردم جوان جامعه مدنی و اپوزیسیون

و من فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده است که با قدردانی و احترام به طرح ۱۰ ماده‌ای شما خانم رجوی با شما همکاری داشته باشیم و هم‌چنین سیاست خود را در قبال ایران به‌طور کامل تغییر دهیم و نیرومند کنیم. و این باید مردم ایران باشند که در افکار و سیاست ما کاملاً در اولویت باشند. متشکرم و موفق باشید. و من واقعاً شما را برای تمام کارهایی که انجام می‌دهید تحسین می‌کنم. متشکرم.

 

فراخوان نمایندگان مجلسین انگلستان به حسابرسی از رژیم آخوندی ـ ق ۲  ـ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11907c36-9b87-4531-8bbd-f1e56d98d7a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات