728 x 90

گزارش هولناک بانک جهانی از فقر در ایران

فقر در ایران
فقر در ایران

در اوایل آذرماه ۱۴۰۲ بانک جهانی گزارشی درباره تشدید هولناک فقر در ایران منتشر کرد که در رسانه‌های حکومتی بازتاب چندانی نیافت. گزارشی که تمامی فقر حاکم بر ایران را به دو علت تحریم‌ها و کرونا مصادره کرده است و نسبت به عوامل حکومتی این فقر هولناک سکوت کرده است! سکوتی که اگر ناشی از جهل و بی‌اطلاعی نباشد ناشی از حاکمیت سیاست مماشات با رژیم و سیاست‌های ضدمردمی و تروریستی آن است، گزارش مطلقاً از عواملی مانند تقسیم ظالمانه درآمدها توسط دیکتاتوری فاشیستی حاکم بر ایران اسمی نمی‌برد.

گزارش بانک جهانی مطلقاً از تخصیص بیش از ۶۰درصد بودجه ایران به شرکتها و بنیادهای متعلق به خامنه‌ای و سپاه و آستان قدس صحبت نمی‌کند.

گزارش بانک جهانی حتی از یک اشاره به هزینه‌های چند ده و چندصد میلیاردی صدور تروریسم و جنگ‌افروزیهای رژیم به کمک باندهای مسلح تروریستی‌اش در منطقه هم خودداری می‌کند!

آن‌هم در شرایطی که رژیم از زبان بالاترین سران و سرکردگانش پیوسته مدعی می‌شود که تحریم‌ها را مدت‌هاست که دور زده‌اند و متقابلا آمریکا هم مکررا در حال آزاد کردن دارایی‌های بلوکه شده مردم ایران به نفع دیکتاتوری آخوندها و اعطای معافیت به این کشور و آن کشور برای مراوده با فاشیسم آخوندی است.

اکنون با در نظر گرفتن این مقدمه نگاهی کنیم به گزارش بانک جهانی درباره گسترش هولناک فقر در ایران آخوندزده.

این گزارش که اولین ارزیابی رسمی این نهاد از فقر در ایران ۸۵میلیونی ایران در دوران حاکمیت آخوندهاست می‌گوید، غوطه‌ور در این تناقضات پایه‌یی اما ناگزیر اعتراف می‌کند؛ «مشکلات اقتصادی در ایران یکی از عوامل تظاهرات سراسری در سال گذشته بود». با این همه این گزارش اعتراف می‌کند «مدیریت بهتر درآمدهای نفتی می‌توانسته این فقر را کاهش دهد!». کاری که مطلقاً خامنه‌ای از آن گریزان است!

بانک جهانی اذعان کرده:

«۱۰میلیون نفر از جمعیت ایران در فقر کامل فرو رفته‌اند»

«نابرابریهای اجتماعی تشدید شده است» و «چهل درصد مردم ایران در معرض فقر هستند»

بر اساس این گزارش، گسترش شدید فقر تمام ماجرا نیست. در واقع، در مجموع، در ایران آخوندزده، نرخ فقر هم به سختی پایین آمده است!

«منافع رشد، نصیب خانوار‌های پنجک‌ها (یعنی ۵دهک) بالای مصرف شده»

«در حالی که خانوار‌های پنجک‌های پایین عقب ماندند»

«هم‌چنین شواهدی مبنی بر نابرابریهای ساختاری مداوم بین ساکنان روستایی و شهری»

«مردان و زنان»

«و افراد دارای تحصیلات و فاقد تحصیلات متوسطه وجود دارد».

یادآوری می‌گردد تمامی عبارتها و جملات داخل «گیومه» و مطالب نوشته شده به خط ایتالیک، نقل مستقیم از گزارش بانک جهانی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6099603a-39fd-4f85-a797-b0e0bc05d9eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات