728 x 90

اجلاس شورای امنیت سازمان ملل: محکومیت کشتار مددکاران آشپزخانه مرکزی جهانی توسط اسرائیل

شورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت ملل متحد

به‌گزارش سایت سازمان ملل، در جلسهٔ روز جمعهٔ شورای امنیت اعضای این شورا کشتار مددکاران آشپزخانهٔ مرکزی جهانی را محکوم کردند و بسیاری به آتش‌بس و اجرای کامل قطعنامهٔ ملل متحد برای آزادی گروگانها و وارد کردن کمک‌ها به غزه فراخوان دادند.

ریاض منصور سفیر فلسطین در سازمان ملل گفت که کشتن کارمندان آشپزخانهٔ مرکزی جهانی یک حادثه منفرد نیست، بلکه «تأیید چیزی است که شما از ماهها قبل می‌دانستید: این‌که اسراییل کسانی را که طبق قوانین جنگ حفاظت‌شده هستند، هدف قرار می‌دهد».

سفیر فرانسه گفت: «فرانسه مخالفت قاطع خود را با حملهٔ زمینی به رفح مورد تأکید قرار می‌دهد؛ (حمله‌یی که) می‌تواند به یک فاجعهٔ انسانی در ابعادی جدید منجر شود. رسیدن به یک آتش‌بس یک اولویت اصلی برای فرانسه است».

جان کلی John Kelley نمایندهٔ آمریکا با اشاره به هدف قرار گرفتن و کشته‌شدن مددکاران آشپزخانهٔ مرکزی جهانی، گفت: «چنین حادثه‌یی هرگز نباید رخ می‌داد و دیگر هرگز نباید رخ بدهد...» .

وی افزود که اسراییل باید مجموعه‌یی از گام‌ها را برای پاسخ‌دادن به آسیب به غیرنظامیان، درد و رنج مردم و امنیت مددکاران اعلام و اجرا کند و «سیاست آمریکا در رابطه با غزه با اقدامات فوری اسراییل بر سر این گام‌ها مشخص خواهد شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/739f22d5-c89f-4dc7-bedc-dd96cca28e16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات