728 x 90

سی.ان.ان: کابینه اسراییل به پاسخگویی است اما هنوز در مورد زمان و محدوده تصمیم‌گیری نشده است

پهپادهای رژیم ایران - عکس از آرشیو
پهپادهای رژیم ایران - عکس از آرشیو

بعد از حملات موشکی و پهپادی به اسراییل از سوی رژیم ایران یک مقام اسراییلی گفت: جلسه کابینه جنگی اسراییل یکشنبه شب بدون تصمیم‌گیری درباره نحوه واکنش اسراییل به حمله موشکی و پهپادی ایران پایان یافت.

سی.ان.ان روز دوشنبه ۲۷فروردین نوشت: کابینه مصمم به پاسخگویی است اما هنوز در مورد زمان و محدوده تصمیم‌گیری نشده است.
این مقام اسراییلی گفت ارتش وظیفه ارائه گزینه‌های اضافی برای پاسخ را دارد. به‌طور جداگانه، یک مقام ارشد دولت بایدن به خبرنگاران گفت که یک مقام اسراییلی به ایالات متحده گفته است که به‌دنبال تشدید قابل توجه رویارویی با ایران نیست.
در همین رابطه باراک راوید تحلیلگر سی.ان.ان در این باره گفت، وزرای اسراییلی بنی گانتز و گادی آیزنکوت از اقدام سریع حمایت کردند، اما تماس تلفنی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، منجر به تصمیمی شد که پاسخ را تا روز بعد به تأخیر بیاندازند.

اسکای نیوز ۲۷فروردین در گزارشی در این باره نوشت: کابینه جنگی اسراییل «خواستار پاسخ» به حمله ایران است، اما «در ابعاد و زمان بندی» اختلاف دارند.
کابینه پنج نفره که در آن بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت وزیر دفاع و بنی گانتز وزیر کابینه قدرت تصمیم‌گیری دارند، اوایل امروز برای بحث در مورد این حمله که شاهد شلیک بیش از ۳۳۰موشک و پهپاد به سمت اسراییل بود، تشکیل جلسه دادند.
اسکای نیوز افزود: وزیر کشور سابق اسراییل از جهان می‌خواهد تهدید هسته‌یی ایران حل و فصل کند... . او گفت که ایران در دو سال گذشته به بمب هسته‌یی نزدیک شده است و گفت: «فقط تصور کنید اگر ایران دیشب بمب هسته‌یی داشت، چه اتفاقی می‌افتاد. بنابراین من فکر می‌کنم این وظیفه اسراییل نیست، وظیفه جامعه بین‌المللی است که از این تهدید خاص مراقبت کند».

وال استریت ژورنال ۲۷فروردین، نیز در ارتباط با همین موضوع در گزارشی نوشت: بایدن در حالی که اسراییل در حال بررسی واکنش به ایران است خواستار احتیاط شد... مقامات آمریکایی گفتند که مقامات آمریکایی و غربی پیش‌بینی می‌کنند که اسراییل به‌سرعت به حملات ایران در روز دوشنبه پاسخ دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/284916b6-8177-474f-aeb3-396133f21b1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات