728 x 90

سر مار در ایران - به‌قلم دکتر محمد الموسوی

محمد الموسوی
محمد الموسوی

دکتر محمد الموسوی نویسنده و محقق عراقی در مقاله‌یی با بررسی تحولات منطقه و جنگ در غزه با تأکید بر نقش مخرب رژیم ایران نوشت «سر مار در ایران».
وی در شروع مقاله خود با اشاره به نقش ویرانگر رژیم ایران می‌نویسد: «بدی بی‌حد و حصری در اطراف ما می‌گذرد، بدبختی بر ما تحمیل شده و همسایگان بد، اشتباهی است که جامعه جهانی بر ما تحمیل کرده است، و ما هم‌چنان عواقب آن را که به‌خاطر آن، پنج کشور را از دست دادیم، تحمل می‌کنیم و هرج و مرج، فرهنگ مرگ، نقض حقوق‌بشر و عادی شدن جنایت توسط مقامات بر ما حاکم شده است، علاوه بر آ‌نها مواد مخدر و رذالت در زندانها، و بین جوانان و حتی در بین کودکان مدارس ابتدایی شیوع یافته است، و این وضعیت در عراق از زمانی است که مقامات اشغالگر پس از سال ۲۰۰۳ عراق را به رژیم ولایت فقیه در ایران و گروهی از پیروان آنها که عراقی به حساب می‌آیند تحویل دادند تا این‌که آخوندها پس از آن در منطقه گسترش یافتند و کنترل یمن و سوریه را به دست گرفتند. و بر لبنان به‌طور کامل مسلط گشتند و صفوف فلسطینی‌ها را شقه کرده و آرمان فلسطین را ویران نمودند. اردن را به محاصره درآورده و آن را به بازار و محلی برای عبور سلاح و مواد مخدر تبدیل کردند».
نویسنده در ادامه با اشاره به حمایتهای انجام شده توسط آمریکا از رژیم ایران طی سالهای گذشته اضافه می‌کند: «آیا آمریکا در زمانی که رژیم آخوندها را در عراق و سایر کشورهای منطقه قدرت می‌داد از آنها حمایت نکرد؟ در آنزمان هرگاه یک طرفی از دخالت‌ها و جنایات رژیم آخوندی در منطقه انتقاد می‌کرد آمریکایی‌ها فریاد برمی‌آوردند که «وارد درگیری مستقیم با آخوند نمی‌شوند» و آخوندها هم فریاد می‌زدند نمی‌خواهند دامنه درگیری را گسترش دهند... . آیا دولت پرزیدنت بایدن با میلیاردها دلار از رژیم آخوندها حمایت نکرد؟ هنگامی که آخوندها فجیع‌ترین جنایات را در حق مردم ایران مرتکب می‌شدند و حقوق‌بشر را در مقابل چشم همه جهانیان به‌ویژه در قیامهای سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ نقض می‌کردند و دهها کودک و صدها زن و جوان را کشتند و دهها هزار نفر از تظاهر کنندگان را در حالی که بی‌دفاع بودند و خواهان آزادی و دموکراسی بودند دستگیر و شکنجه و اعدام کردند.

دموکراسی که دولت آمریکا تصمیم گرفته بود آنرا در عراق مستقر کند و این وضعیت عراق امروز است، که رژیم حکومتی آن به برکت رژیم آخوندها به‌عنوان یک رژیم استبدادی طبقه‌بندی می‌شود و به یمن آمریکا و نظام بین‌المللی مسلط شده است و عراق در شاخص دموکراسی در جایگاه رتبه ۱۲۸ قرار گرفته است. آیا آنچه در عراق (امروز) می‌گذرد بدترین مصیبت نیست؟».

آنچه عبداللهیان وزیر امور خارجه ملاها در دیدار با رهبران گروه های فلسطینی در دمشق گفت چه معنی دارد و امیدواریم کسانی که در زمینه انتشار آن فعالیت می کنند همچنین (جناح های فلسطینی) زیرا «جناحهای فلسطینی» معنای سیاسی دیگری نیز دارد. که ممکن است نسبت به صفوف ملی فلسطینی که وفادارانه این آرمان فلسطینی را به عهده گرفتند و موجودیت آن را با تمام توانش تثبیت کردند، بی انصافی باشد.

او (عبداللهیان) بسادگی از آنچه که در غزه گذشته صحبت میکند بدون آلودگی به زبونی و پستی که او نظامش به آن دچارند و نه از بیگناهان و فجایعی که خون به دل آزادگان میاورد

او از مذاکره با حماس صحبت می کند و ما نمی دانیم این چه نوع مذاکره ای است که آنها به شکل فعلی انجام داده اند و چه نتایجی برای وضعیت سیاسی فلسطین و غزه و منطقه خواهد داشت. و ما مردم عرب چه انتظاری از مارهای رژیم آخوندها داریم آیا کبوتر خواهد زائید یا به بره لطیف تبدیل خواهد شد...؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94ea6b14-2952-4a8a-a439-2a3f08edca60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات