728 x 90

مسیحیان لبنان به‌شدت نگران درگیری حزب‌الله و اسراییل هستند و می‌گویند «ما را بی‌طرف نگهدارید»

درگیری حزب‌الله و اسرائیل
درگیری حزب‌الله و اسرائیل

رویترز روز یکشنبه ۱۲فروردین درباره درگیری‌های منطقه به لبنان و نگرانی مسیحیان از آن گزارش داد: توازن فرقه‌ای متزلزل لبنان در بحبوحه جنگ حزب‌الله و اسراییل به هم می‌خورد.

 مسیحیان می‌ترسند که به درگیری حزب‌الله و اسراییل کشیده شوند.
 روستاها در منطقه مرزی به‌شدت تحت تأثیر گلوله‌باران قرار دارند.
 مسیحیان نگران هستند که ممکن است مجبور شوند از خانه‌های نزدیک مرز فرار کنند.
 حزب‌الله مسلمان شیعه بر دولت لبنان تسلط دارد.
 شهردار رمیش (Rmeish) می‌گوید: «ما را بی‌طرف نگهدارید».
در حالی که روستای مسیحی لبنانی رمیش اولین عید پاک خود را از زمان آغاز جنگ غزه جشن می‌گیرد، ساکنان می‌گویند که رویارویی موازی بین حزب‌الله و اسراییل آنها را به یک درگیری می‌کشاند که انتخاب آنها نیست.
 مانند بسیاری از مسیحیان در جنوب لبنان، ساکنان خشمگین هستند و می‌ترسند خانه‌هایشان در میان آتش گرفتار شود و خانواده‌هایشان مجبور شوند - برای همیشه - از روستاهای اجدادی خود در نزدیکی مرز لبنان و اسراییل فرار کنند.
اوایل این هفته، یکی از ساکنان رمیش با گروهی از مردان مسلح که سعی داشتند از داخل روستا به اسراییل راکت پرتاب کنند، مقابله کرد. به‌گفته شهردار میلاد العلم و ساکنان رمیش، برخی از روستاییان برای به صدا درآوردن زنگ خطر، زنگ کلیسا را ​​به صدا درآوردند و مردان مسلح برای شلیک راکت از محله دیگری اقدام کردند.
 خشم روستاییان منعکس‌کننده انتقاد روحانیان مسیحی و سیاستمداران مخالف حزب‌الله است که مدتهاست این گروه را به تضعیف دولت از طریق در اختیار داشتن زرادخانه بحث برانگیزی که ارتش ملی را تسخیر می‌کند و به انحصار تصمیمات جنگ و صلح متهم کرده‌اند.
غاده ایوب، قانونگذار مسیحی، که نماینده یک حوزه انتخابیه در جنوب است و از حزب نیروهای مخالف حزب‌الله لبنان است، به رویترز گفت که مسیحیان در مقابل حزب‌الله ایستاده‌اند زیرا حضور آنها تجاوز می‌کند و این جنگ شکافها را عمیق‌تر می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/404eaf6e-cff1-4ab9-b353-e034d5ae528c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات