728 x 90

۱۴۴ نماینده کنگره آمریکا- قطعنامه دو حزبی محکومیت تروریسم رژیم ایران، جنگ نیابتی منطقه‌یی و سرکوب داخلی با امضای ۸ تن رؤسای کمیته‌های مجلس نمایندگان و رؤسای ۳۷ زیرکمیته در کنگره آمریکا

۱۴۴ نماینده کنگره آمریکا- قطعنامه دو حزبی محکومیت تروریسم رژیم ایران
۱۴۴ نماینده کنگره آمریکا- قطعنامه دو حزبی محکومیت تروریسم رژیم ایران

نمایندگان کنگره: محاکمه ساختگی ۱۰۴ عضو مقاومت برای سابقه سازی و توطئه‌های تروریستی

به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران و کانون‌های شورشی برای مقابله با سپاه پاسداران و سرنگونی رژیم

حفاظت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳ در برابر توطئه‌ها و فشارهای رژیم ایران

آزادی بیان و گردهمایی و تضمین حقوق مجاهدین طبق کنوانسیون ژنو ۱۹۵۱ و کنوانسیون اروپایی حقوق بشر

۱۴۴نماینده کنگره آمریکا

  • قطعنامه دو حزبی محکومیت تروریسم رژیم ایران، جنگ نیابتی منطقه‌یی و سرکوب داخلی با امضای ۸ تن رؤسای کمیته‌های مجلس نمایندگان و رؤسای ۳۷ زیرکمیته در کنگره آمریکا.
  • رژیم ایران از اکتبر ۲۰۲۳ به‌طور فزاینده‌یی به‌عنوان سر مار تروریسم و جنگ در منطقه عمل کرده است.
  • نادیده گرفتن دخالت مستقیم تهران در درگیری و بحرانهای متعاقب آن، ولی‌فقیه علی خامنه‌ای و سپاه پاسداران را ترغیب می‌کند تا به این درگیری دامن بزنند.
  • بقای رژیم ایران به‌طور جدی بستگی به سرکوب داخلی و فعالیت‌های تروریستی آن در خارج از کشور با استفاده از تروریستهای نیابتی خود دارد.
  • حمایت از برنامه ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی، حمایت از حقوق مجاهدین در اشرف۳ و به‌رسمیت شناختن مبارزه کانون‌های شورشی با سپاه پاسداران.
  • بیش از ۳۶۰۰ نماینده مجلس در سراسر جهان و ۱۲۵ رهبر سابق جهان حمایت خود را از طرح ۱۰ ماده‌یی خانم مریم رجوی برای آینده ایران اعلام کردند.
  • اعتراضات چشمگیر در سال‌های ۱۴۰۱، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۶ بازتاب خواست مردم ایران در رد ولایت فقیه و حق حاکمیت مردم در یک جمهوری مبتنی بر آرای عمومی است.
  • مردم ایران از آزادیهای اساسی خود محروم شده‌اند و هم‌چنانکه در شعارهای آنها دیده می‌شود دیکتاتوری سلطنتی و استبداد مذهبی را رد می‌کنند.
  • سرکوب وحشیانه رژیم ایران اقلیت‌های قومی و مذهبی شامل کردهای ایرانی، بلوچ‌ها، عرب ها، مسیحیان، یهودیان، بهائیان، زرتشتیان و حتی مسلمانان سنی را در بر می‌گیرد.
  • مردم ایران (در قیامهایشان) تمایل خود را برای تغییر با تصرف نمادها و مراکز قدرت سپاه و ولی‌فقیه ابراز کرده‌اند
  • بر اساس اعلامیه جهانی حقوق‌بشر ضروری است حقوق‌بشر توسط حاکمیت قانون حمایت شود تا انسان به‌عنوان آخرین چاره مجبور به قیام علیه ستمگری و سرکوب نشود.
  • اعلامیه استقلال ایالات متحده تأکید می‌کند که حق و وظیفه مردم است که حکومت ستمگر را ساقط کنند و برای امنیت آینده خود حافظان جدیدی فراهم کنند.
  • رژیم به‌طور فزاینده از فعالیت کانون‌های شورشی علیه سپاه و نیروهای بسیج در اعتراضات سراسری به‌ویژه در سال ۱۴۰۱ نگران است.
  • رژیم ایران دیپلماسی گروگان‌گیری را به‌عنوان ابزار اصلی سیاست خارجی خود تقویت کرده و از آن علیه کشورهای غربی برای آزادی جنایتکاران و تروریست‌های خود استفاده می‌کند.
  • اسدالله اسدی، دیپلمات ارشد ایرانی مستقر در سفارت ایران در وین، اتریش، در ژوئیه ۲۰۱۸ دستگیر و در فوریه ۲۰۲۱ در بلژیک محکوم و به ۲۰ سال حبس در ارتباط با توطئه تروریستی برنامه‌ریزی شده علیه گردهمایی «آلترناتیو – ایران آزاد در ۲۰۱۸ در پاریس» محکوم شد.
  • رژیم ایران در سال ۲۰۲۳ محاکمه ساختگی ۱۰۴ تن از اعضای مقاومت را که عمده آنها در اروپا از جمله در فرانسه و آلبانی اقامت دارند، آغاز کرد تا سابقه قانونی ساختگی علیه آنها ایجاد نماید و توطئه‌های تروریستی علیه آنها را توجیه کند.
  • اعدام بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی با فتوای خمینی در مورد تمام کسانی که به سازمان مجاهدین وفادار بودند با تشکیل هیأت‌های مرگ در ۱۹ ژوئیه ۱۹۸۸ که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور فعلی رژیم از اعضای آن بود، به اجرا درآمد.
  • بیش از ۹۰۰ زن و مرد مستقر در اشرف۳ زندانیان سیاسی سابق هستند که شاهد جنایات رژیم ایران در زندانهای رژیم بوده‌اند و بسیاری از آنها شاهد قتل‌عام ۱۹۸۸ و سایر قتل‌های سیاسی در ایران هستند و از جمله برخی از آنها شاهدان عینی جنایات ابراهیم رئیسی هستند، لذا آنها باید به‌طور کامل برای شهادتهای احتمالی در برابر هر دادگاه بین‌المللی که در مورد قتل در ایران تحقیق می‌کند محافظت شوند.
  • در نوامبر ۲۰۲۱، قوه قضاییه سوئد کل دادگاه استکهلم را به مدت دو هفته به آلبانی منتقل کرد تا شهادت هفت زندانی سیاسی سابق ایرانی را که اکنون در اشرف۳ ساکن هستند و شاهدان حیاتی محاکمات مربوط به‌قتل‌عام سال ۱۹۸۸ محسوب می‌شدند، تسهیل کند.
  • نخست‌وزیر آلبانی در نامه ۱۹ آوریل ۲۰۱۶ به یکی از معاونان پارلمان اروپا، نوشت: آلبانی به‌طور کامل متعهد به تضمین تمام حقوق مقرر شده در کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو، کنوانسیون حقوق‌بشر اروپا و تمامی قوانین بین‌المللی برای پناهندگان ایرانی است.
  • قطعنامه مجلس نمایندگان ۷ مادهٔ زیر را تصویب می‌کند.
  • ۱-به اتفاق و بدون ابهام، اقدامات رژیم ایران را در خاورمیانه که منجر به حملات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و پس از آن شد و به تروریسم و بی‌ثباتی منطقه کمک کرده است محکوم می‌کند.
  • ۲-تأکید می‌کند که توجه به درخواست معترضان ایرانی برای تغییرات اساسی در داخل ایران، به همزیستی مسالمت‌آمیز میان کشورهای همسایه کمک کرده و امنیت منطقه‌ای و جهانی را تقویت می‌کند.
  • ۳-حق ذاتی مردم ایران برای تعیین آینده سیاسی خود را آن‌چنانکه در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر ملل متحد بیان شده است به‌رسمیت می شناسد و از آن حمایت می‌کند.
  • ۴-خواستار پاسخگو کردن رژیم ایران در قبال اقدامات خود از طریق ادامه اعمال تحریم‌ها و حمایت از طرح ۱۰ ماده‌یی مقاومت ایران برای آینده ایران است.
  • ۵-جهان آزاد را ترغیب می‌کند؛ با توجه به این‌که مردم ایران از همه حقوق اساسی خود و مسیرهای سیاسی برای تغییر در چارچوب قوانین بین‌المللی و اعلامیه جهانی حقوق‌بشر محروم شده‌اند؛ حق مردم ایران، تظاهر کنندگان و کانون‌های شورشی را، برای مقابله با سپاه پاسداران و نیروهای سرکوبگر به‌منظور ایجاد تغییر، به‌رسمیت بشناسند
  • ۶-از دولت ایالات متحده می‌خواهد با همکاری متحد ما آلبانی، حفاظت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی در کمپ اشرف۳ را در برابر توطئه‌ها و فشارهای رژیم ایران تضمین کند و آنها را از تمامی حقوق مندرج درکنوانسیون ژنو ۱۹۵۱ و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر، از جمله حق حیات، آزادی و امنیت، حفاظت از املاک و دارایی، و هم‌چنین آزادی بیان و گردهمایی بهره‌مند سازد.
  • ۷-حقوق مردم ایران و مبارزه آنها برای برقراری جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین و دولت و یک ایران غیرهسته‌یی را به‌رسمیت می‌شناسد.

 

کنفرانس در کنگره آمریکا با عنوان «ایران: حمایت از جمهوری دموکراتیک، محکومیت تروریسم رژیم ایران، سرکوب داخلی، جنگ نیابتی منطقه ای»

پیام ویدئویی خانم رجوی و حضور و سخنرانی شماری از نمایندگان کنگره
معرفی قطعنامه دو حزبی ۱۴۴ نماینده کنگره شامل رؤسای ۸ کمیته و ۳۷ زیرکمیته مجلس نمایندگان آمریکا
خانم رجوی: جنگ‌افروزی اخیر رژیم، نقطه عطفی است که اثبات کرد: اولا- سرمار جنگ‌افروزی در تهران است و این رژیم یک‌طرف اصلی جنگ است، ثانیا- لازمه صلح در منطقه سرنگونی این رژیم به‌دست مردم و مقاومت ایران است و ثالثا به‌رغم همه هیاهوها رژیم بسیار ضعیف و شکننده است
خانم رجوی: خامنه‌ای با جنگ‌افروزی تلاش می‌کند وضع وخیم رژیم را که زیر ضرب شکست‌های پی‌درپی است بپوشاند، رژیم در مقابله با جوشش خشم و اعتراض مردم شکست‌خورده و در ماه‌های اخیر جوانان شورشگر بی‌وقفه مراکز رژیم و مأموران سرکوبگر را هدف قرار داده‌اند
مردم ایران در قیام ۱۴۰۱ خواسته خود را برای نفی هر گونه دیکتاتوری، چه شاه و چه آخوندها، بیان کردند. هدف ما برقراری یک جمهوری دموکراتیک است

خانم رجوی: برای سال‌ها ما هشدار می‌دادیم که مماشات با این رژیم جنگ به بار می‌آورد. اکنون همان جنگ قابل اجتناب خاورمیانه را به آتش کشیده است. حالا دیگر مماشات یعنی تسلیم شدن به جنگ‌افروزی و اتمی شدن آخوندها
زمان آنست که به سیاست استمالت از رژیم باید خاتمه داده شود و خامنه‌ای و رژیمش حساب چهار دهه جنگ‌افروزی را پس بدهند. راه‌حل پیشنهادی قطعنامه ۱۱۴۸ باید به سیاست رسمی آمریکا و اروپا تبدیل شود
خانم رجوی: کوتاه کردن دست رژیم از بمب اتمی یک راه‌حل دارد: سرنگونی رژیم به دست مردم و مقاومت ایران. به‌عنوان یک اقدام اولیه و فوری و ضروری باید قطعنامه‌های شورای امنیت ملل متحد علیه پروژه‌های اتمی رژیم فعال شود

نماینده کنگره رندی وبر: من بسیار مفتخرم که قطعنامه ۱۱۴۸ را با ۱۴۵ تن از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا از دو حزب جمهوری خواه و دمکرات ارائه کردم.
برای دهه‌ها رژیم آخوندی منطقه را در بحران فرو برده است. همین آخر هفته گذشته نمایش کاملی از جنگ‌افروزی رژیم ایران را دیدیم و رژیم از پشت نیروهای نیابتی خودش خارج شد و این بی‌سابقه بود. این یک اقدام به جنگ بود.

رندی وبر: اخیراً رژیم ایران یک دادگاه نمایشی برای ۱۰۴ تن از اعضای مقاومت را در اروپا را شروع کرده است و هدفش این است که با ایجاد محکومیت‌های ساختگی بتواند طرح‌های تروریستی خودش را علیه آنها پیش ببرد و توجیه کند.
ما از طرحی که شورای ملی مقاومت تحت رهبری خانم رجوی ارائه کرده حمایت می‌کنیم. برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی خواستار انتخابات آزاد و برابری بین تمام ملیتهای ایرانی و مذاهب است.

نماینده کنگره تام مک کلینتاک: ظلم و ستم رژیم به مردم ایران به‌راحتی از بین نمی‌رود. هر روز که این رژیم ادامه می‌یابد، تهدید در کل منطقه افزایش می‌یابد. و این تهدید تا سرنگونی آخوندها و محاکمه آنها به‌خاطر جنایت علیه بشریت ادامه خواهد داشت.
همان‌طور که نماینده و بر گفت، سر مار در تهران است. این قطعنامه این واقعیت ساده را به‌رسمیت می‌شناسد و از تمایل مردم ایران برای رهایی از آن و ایجاد یک جمهوری دموکراتیک، آزاد، مرفه و غیرهسته‌یی مبتنی بر جدایی دین و دولت حمایت می‌کند.
قطعنامه ۱۱۴۸ خواستار پاسخگویی این رژیم جنایتکار به‌خاطر اعمال خود از طریق ادامه تحریم‌ها و حمایت از طرح ۱۰ ماده‌ای مقاومت ایران برای آینده ایران است.
تام مک کلینتاک: مردم ایران خواهان نابودی کامل این رژیم هستند. آمریکا باید سیاستی اتخاذ کند که مایکل پمپئو، وزیر امور خارجه سابق، در دیدار با خانم مریم رجوی، درست ساعاتی قبل از حمله ۷ اکتبر تشریح کرد
اول این‌که آمریکا باید حداکثر فشار را بر رژیم تهران وارد کند. این بدان معناست که باید از ارائه سرمایه اضافی به این رژیم دست بردارد. هم‌چنین تحریم‌های قانونی را به‌طور کامل اجرا کند.
دوم، دولت ایالات متحده باید حداکثر حمایت سیاسی و اخلاقی را از مردم ایران انجام دهد و اقداماتی را که در قطعنامه‌های ۱۰۰، ۶۲۷ و اکنون ۱۱۴۸ مشخص شده است، اتخاذ کند

نماینده کنگره لنس گودن: می‌خواهم بدانید که کنگره در کنار شماست. به‌طور خاص، من می‌خواهم در مورد هموطنان شما در اشرف۳ در آلبانی صحبت کنم. متوجه شدم که اخیراًچند محاکمه ساختگی را در تهران شروع کرده‌اند... اینها همه تلاشی است برای ایجاد دردسر برای کسانی که در اشرف۳ هستند.
آخرین باری که در آلبانی بودم، از امکانات آنجا بازدید کردم و با خانم رجوی ملاقات کردم. لحظات بسیار خاص با ساکنان آنجا داشتیم که خیلی سختیها را پشت سر گذاشته‌اند. من فقط می‌خواهم دوباره حمایت خود را از طرح ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی تأکید کنم.

نماینده کنگره استیو کوهن: وضعیت ایران مدتها است که بحرانی بوده است و به همین دلیل است که بسیاری از ما از این قطعنامه حمایت می‌کنیم تا به آزادی و دموکراتیک شدن ایران کمک کنیم.
من افتخار می‌کنم که در کنار این گروهی که برای ایران آزاد و مستقل می‌جنگند می‌ایستم. ایرانی غیرهسته‌یی که به دیگران احترام می‌گذارد و به‌صورت دموکراتیک عمل می‌کند

نماینده کنگره برد شرمن: افراد حاضر در این اتاق از جنایات این رژیم آگاه هستند. شگفت‌انگیز است که می‌بینیم چنین مردم بزرگی با چنین تاریخ بزرگی در این مدت کوتاه چندین دهه تحت سلطه چنین رژیم بد و جنایتکاری قرار گرفته‌اند.
امروز جنگ‌افروزی این رژیم توجه جهان را برانگیخته است اما کاری که آنها با مردم خود انجام داده‌اند بسیار بدتر است. به همین دلیل است که من خوشحالم که با رندی و بر و بسیاری دیگر به حمایت قطعنامه ۱۱۴۸ برای محکوم کردن سرکوب وحشیانه مردم ایران و جنگ نیابتی منطقه‌یی آن پیوستم
نماینده کنگره پیت سشنز: امروز، ما به‌عنوان جمهوری خواه و دموکرات، دو حزبی دور هم جمع شده‌ایم تا بگوییم که از شما حمایت می‌کنیم. نقش امروز شما بسیار مهم است
رژیم ایران حقوق زنان و آزادگان را سرکوب می‌کند و مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شود. آنها بهای این جنایتها را خواهند پرداخت و ما از آن مطمئن خواهیم شد

نماینده کنگره دن بیکن: ما باید در مورد تحریم‌ها سخت بگیریم…تمام صادرات نفت رژیم ایران را متوقف کنیم. ما باید با متحدان خود برای مقابله با نفوذ شرورانه این رژیم که اولین صادر‌کننده ترور است کار کنیم. آنها در عراق، یمن و در سرتاسر خاورمیانه فعالیت می‌کنند.
دیدگاه ما این است که در کنار مردم ایران باشیم... و در نهایت، روزی، ایران آزاد، دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و ایران عاری از هسته‌یی خواهیم داشت که با همسایگان خود در صلح باشد
نماینده کنگره دنی دیویس: اگر مبارزه نباشد، هیچ پیشرفتی وجود ندارد. دیدن همه شما در این اتاق به من یادآوری می‌کند که مبارزه چقدر مهم است و چقدر مهم است که باور کنید و درک کنید
افرادی در مبارزه فعال شرکت می‌کنند و حدود یک ماه کار می‌کنند و بعد ترک می‌کنند و می‌گویند چیزی تغییر نکرده است و همه چیز مثل زمانی است که ما شروع کردیم، اما به‌خاطر داشته باشید که رم یک روزه ساخته نشد
دنی دیویس: بزرگترین جلسه‌ای که در تمام عمرم به آن رفتم خارج از پاریس بود. که هزاران و هزاران و هزاران هزار نفر شرکت کرده بودند. طولانی‌ترین جلسه‌ای که تا به‌حال رفته بودم ۵۵ نفر صحبت کردند و مردم تمام مدت با اشتیاق گوش کردند
بمن مبارزه شما برای آزادی را تحسین می‌کنم. مبارزه شما برای استقلال، آمادگی شما برای فداکاری، تمایل شما برای دادن تمام آنچه دارید. هرگز تسلیم نشوید. من به تلاشهای شما می‌پیوندم. من سرسختی شما را در مبارزه تحسین می‌کنم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc588a5e-5531-4954-8138-651a6f34a973"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات